Minden lehetőséget ki akar használni az alumínium térhálós építési móddal kapcsolatban az Audi, az ingolstadti gyár most éppen egy könnyűsúlyú A5-tanulmányt jelentett be. Szemben a kupé eredeti acélvázas szerkezetével, a koncepció elkészítéséhez alumínium vázat és erre épített alumínium paneleket használtak.
Karbonszállal megerősített műanyagból készült a motorháztető és a csomagtartó, így összességében 110 kilós súlyelőnyt sikerült elérni a hagyományos, kétliteres turbómotorral szerelt változattal szemben. Ez azt jelenti, hogy már a 2.0 TFSI motorral is hasonló súly/teljesítmény arányt lehet elérni, mint a 3,2 literes, 265 lóerős V6-ossal.
Azt mondja az Audi, hogy a könnyűsúlyú építés nemcsak azt teszi lehetővé, hogy a nagyobb motorokat teljesítményvesztés nélkül kisebbre cseréljék, de ennek köszönhetően a váltók, fékek és egyéb alkatrészek is kisebbek lehetnek, amely további súlycsökkenést jelent. Nem valószínű, hogy az alumínium A5 gyártásba kerül, de hasonló elv alapján épített modellt hamarosan bemutat az Audi. "Noha az aktuális autó nem kerül gyártásba, hasonló feltételekkel valamilyen másik biztosan fog" - nyilatkozta az Audi egyik illetékese, kiemelve, hogy a tanulmány világosan mutatja, milyen irányba szeretne elindulni a márka.