A tisztán elektromos hajtású elektromos e-tron nagy port kavart idén Frankfurtban merész megjelenésének, 313 lóerejének és óriási, 4500 Nm-es csúcsnyomatékának köszönhetően. Formájában az Audi R8-at idézi, de jóval rövidebb annál, bár a nyomtávok megegyeznek. Ugyanúgy alumínium térvázra épül, mint nagyobb testvére, így tömege a nehéz akkumulátorok ellenére is csak 1,6 tonna. Álló helyzetből a kocsi 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét pedig valahol 200 km/óra fölött limitálják a mérnökök. Állítólag 250 km/órára is képes lenne, de akkor túl gyorsan merülnének le az akkumulátorok.
A 24 hónapon belül elkészülő prototípusok várhatóan ugyanilyen teljesítménnyel büszkélkedhetnek majd, és megtartják a frankfurti modell ülések mögött elhelyezett, 213 kg-os, 42,4 kWh-s lítium-ionos akkumulátorát, amely az e-tron tengelyenként párban elhelyezett négy elektromos motorját hajtja. A két elektromotor-pár saját sebességváltóval és hűtéssel rendelkezik, és az autó középvonalára helyezték el őket. Természetesen az összkerékhajtás nyomatékelosztása rugalmasan változtatható a magasabb kanyarsebesség érdekében. Egy teljes feltöltés után az autó 248 km megtételére képes.