Cseppet sem unalmas a doboz alakú Yeti formája. Öt csillagot kapott a törésteszre
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Skoda a Pilisbe invitálta a magyar autós sajtót a Yeti itthoni bemutatójára. Ez az első próbálkozása a cseheknek a kompakt SUV-k között; a kategóriaválasztás nem véletlen, ugyanis az utóbbi két-három évben Európában megduplázódott az ilyen autók iránti kereslet. Kissé bumfordi formája nekem szimpatikusabb, mint a Touaregre erőltetetten hasonlítani próbáló, egyébként műszakilag a Yetivel szinte teljesen megegyező Volkswagen Tiguané, a cseh autó karosszériája síkokkal határolt, mégsem unalmas. Szélesre nyíló ajtóin keresztül könnyű a ki- és beszállás, a hölgyvezetők pedig a normál autókénál magasabb üléspozíciót is élvezni fogják. Hossza 4,2 méter, ami 30 centiméterrel rövidebb, mint az Octaviáé, az elöl hét, hátul kilenc centivel magasabbra tett ülőlapoknak hála mégis ugyanolyan jól elférni benne, sőt a fejtér még nagyobb is. Meglepően hosszú az első ülések ülőlapja, a műszerfal a nagyobb Skodákat idézi, a kormány hossz- és tengelyirányban is széles tartományban állítható.
Könnyebb terepen elboldogul 18 centis hasmagasságával és hosszú rugóútjaival
Variálhatóságban is lepipálja az Octaviát, mert a három hátsó ülés külön-külön sínen mozgatható, ledönthető vagy akár ki is vehető. Ha a középsőt kiveszik, a két szélső beljebb tolható, így testesebb utasok sem fogják szűknek érezni vállban a hátsó traktust. Az ügyes VarioFlex ülésrendszer a Roomsterben debütált, de jó ötlet volt a Yetibe is betenni, és a legjobb, hogy még felárat sem kérnek érte. Hátratolt ülésekkel 405, előretoltakkal 510 literes a könnyen pakolható, alacsony peremű csomagtartó térfogata, kivett hátsó ülésekkel pedig már 1760 liternyi poggyász vagy zacskós tej pakolható bele.
A pakkok rögzítését hálók és kampók segítik a mély csomagtartóban
Most nem részletezném a vezetési élményt, hiszen júniusban már olvashattak részletes menetpróbát az autóról, és hamarosan tesztautót is kapunk, az árak és a felszereltségek ellenben érdekesek lehetnek. Az alapmodell, a 105 lóerős, 1,2-es turbómotorral hajtott, elsőkerék-meghajtású Yeti 4,6 millió forintba kerül, ami a helykínálatot, a használati értéket és a felszereltséget nézve értékarányosnak mondható. Attól nem kell félni, hogy a kis, hengerenként kétszelepes blokk kevés az autóhoz, mert 175 Nm-es nyomatéka már 1500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Ezzel az blokkal is 12 másodpercen belül gyorsul 100 km/órára a Yeti, végsebessége pedig eléri a 175 km/órát, átlagfogyasztása állítólag csak 6,8 liter. Vezetni sajnos még nem lehetett a bemutatón, az 1,2-es turbós autók csak novemberben érkeznek meg Magyarországra.
Hasonló érzés vezetni, mint egy Octaviát. A futómű azért kissé feszesebb
Már az alap, Active nevű felszereltség is tartalmazza az automatikus klímaberendezést, az első elektromos ablakemelőket, az elektromosan mozgatható és fűthető tükröket, a front- és oldallégzsákokat valamint a távirányítós központi zárat. A második, Ambition szint felára 540 ezer forint, de a Skoda szerint az ezzel megkapott extrák értéke eléri a 750 ezer forintot. Többek között két függöny- és egy vezetőoldali térdlégzsák, 16 colos könnyűfém felnik, oldalsó védőborítás, kampós csomagrögzítési rendszer, fedélzeti számítógép, fényezett kilincsek és tükörházak járnak a nagyobb vételárért cserébe.