Sokáig úgy volt, hogy az Alfa Romeo Milano néven dobja piacra a 147 utódját, amelyet egy ideig 149-ként is emlegettek. Szinte az utolsó pillanatban mégis úgy döntöttek az olaszok, hogy a Giulietta lesz a legjobb elnevezés a kompakt számára, bár hivatalosan még nem jelentették be a cserét.
De egy hivatalos képet nyilvánosságra hoztak az autóról, amelyről a jövő márciusi Genfi Autószalonon, esetleg később, Olaszországban hull le a lepel. Sok meglepetést nem tartogat a felvétel, hiszen kémfotókról, köztük gyáriakról már minden lényeges kiderült, leginkább az, hogy a Giulietta bőven merít a MiTo formájából és hogy megőriz ezt-azt, például a rejtett hátsó kilincseket a 147 megoldásaiból.
Csak ötajtós készül majd az új Alfából, alapja a Fiat új C platformja, melyre idővel Chryslereket és Dodge-okat is építenek. 4350 milliméter hosszú, 1460 milliméter magas és 1800 milliméter széles a Giulietta, tengelytávja 2630 milliméter, vagyis minden tekintetben nagyobb a 147-nél, de az aktuális Golfnál is lényegesen hosszabb. Csomagtartója 350 literes.
Két turbós benzinessel és két dízelmotorral lesz kapható, az 1,4 literes egységek 120 és 170 lóerősek, a dízel palettán szereplő 1,6-os 105, a kétliteres 170 lóerős. Később érkezik a Quadrifoglio Verde sportkivitel 1,7 literes, 235 lóerős turbós benzinessel.
Előre MacPherson rugóstagok, míg hátra új multilink rendszer került, a kabinban egyszerűbbre cserélték a középkonzolt, de a sofőr felé forduló kialakítás maradt. Azt állítja az Alfa, hogy hátul legalább akkora hely van, mint egy Golfban, összességében azt remélik az illetékesek, hogy minden idők legkelendőbb Alfája lesz az új modell. Minden modellben alapfelszereltség lesz a start-stop rendszer.