Rengeteg előzetes videó nyilvánosságra hozatala után Pebble Beachben a Bentley hivatalosan is leleplezte az Arnage utódját, amelyet Mulsanne névre keresztelt. Nagyobb publikum előtt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a csúcs-Bentley, amely jövőre kerül a márkakereskedésekbe, nevét elődjéhez hasonlóan a híres Le Mans-i pálya egyik kanyarjáról kapta.
A Bentley ezzel a névalkotási gyakorlattal próbálja hangsúlyozni versenymúltját, a franciaországi pályán sok szép sikert aratott a márka. A Bentley egyébként állítja, hogy a Mulsanne nem az Arnage továbbfejlesztése vagy frissítése, teljesen új modell: mindössze két elemén osztozik korábbi Bentley-vel, a külső visszapillantók az etanolos Continental SuperSportsról érkeztek.
Még a kilincseket is külön a Mulsanne kedvéért fejlesztették ki, az alkatrészek nagy része kézzel készült. Raul Piris, a Bentley dizájnfelelőse az autóról azt mondta, hogy olyan formavilágot kellett megálmodnia hozzá, mely egyszerre tűnik drágábbnak és modernebbnek az Arnage-nél.
1930 óta a Mulsanne az első Bentley, amelyet teljes egészében a Bentley tervezett, rakott össze műszakilag és épített meg, a britek semmilyen külső segítséget nem vettek igénybe. Teljesen új, egyedi padlólemezre épül az autó, semmi köze korábbi Bentleykhez, illetve a Volkswagen-konszernhez, az autót a crewe-i üzem szeparált, ultramodern részlegében szerelik majd össze.
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!
Különleges, négyfényszórós kialakítással készült a Mulsanne front része, ez ugyan teljesen újnak tűnik, Piris bevallása szerint azonban az 1955-ös Continental Flying Spur S1 inspirálta. Formailag azért nem jelent radikális ugrást a Mulsanne a korábbi Bentleykhez képest, a márka stílusjegyei egyértelműen visszaköszönnek róla, méltóságteljes a megjelenése. Dr. Franz-Josef Paefgen, a Bentley Motors elnök-vezérigazgatója szerint olyan autó született a Mulsanne-nel, amely egyértelműen új szintet jelent a luxus szegmensben.
6,75 literes V8-as került a limuzinba, mely az ismert lökettérfogat ellenére a Bentley szerint akár teljesen újnak is nevezhető, "annyi alkatrészt cseréltek ki benne." Többek között könnyebb elemeket használtak, valamint a gazdaságosabb működés érdekében (az új motor elődjénél húsz százalékkal fogyaszt kevesebbet) hengerlekapcsolós technológiát is beépítettek. 550 lóerő a csúcsteljesítmény, a legnagyobb nyomaték pedig 1000 Nm, hivatalos gyorsulási és fogyasztási adatok egyelőre nincsenek. Az új Bentley ára 300 ezer euró (82 millió forint) lesz, a COntinental Supersportshoz hasonlóan bioetanollal is tankolható. Az első példányt el is árverezték Pebble Beachben, a licit 500 ezer dollárnál (97 millió forintnál) állt meg.