Még nem dőlt el, hogy a General Motors rábólint-e a Spyker Saabra adott ajánlatára, a holtidőt kihasználva azonban a holland gyár nyilvánosságra hozta a márkával kapcsolatos terveit. Amennyiben a Spyker lesz az új tulajdonos, biztosan nem készíti el a 9-1 néven emlegetett belépőmodellt. Az alsó-középkategóriás autót az Audi A3, a BMW 1-es sorozata és a Volvo C30 ellenfelének szánták eredetileg, és már tanulmányként is bemutatkozott a 2008-as Genfi Autószalonon 9-X Biohybrid néven (képünkön). Elkészülhet viszont a Spyker szerint a 9-4X szabadidő-autó, a modellen állítólag már a végső simításokat végzik.
Victor Müller vezérigazgató szerint felgyorsítanák a 9-3 utódjának kifejlesztését, amely így már 2012-ben bemutatkozhatna. Megmaradna a trollhättani bázis is, a 9-4X kivételével a jövőben minden Saab itt készülne.
Sikeres átvétel esetén is "még évekig" tartana a Saab-GM kapcsolat, az amerikai óriás biztosítana motorokat és különböző alkatrészeket. Az üzlet részeként a Spyker rátehetné a kezét a Saab összkerékhajtási technológiájára és különböző részegységekre, illetve bizonyos kereskedésekben árulhatná sportkocsijait is.