Hivatalos képeket hozott nyilvánosságra az Opel az új Meriváról, rögtön azután, hogy az internetre felkerült egy zaragozai kémfotó a teljesen átalakult egyterűről. Nagyobb és egyedibb lett a Meriva, nem mellesleg pedig az eddiginél jobban variálható utastérrel készül. A középső üléssorban három különálló, csúsztatható, előrehajtható ülés lesz.
Nem sokat változott az autó a 2008-as genfi tanulmány óta, még a FlexDoors névre keresztelt, ellentétes irányba nyíló ajtók is megmaradtak. Piacra májusban kerül az újdonság, premierje a márciusi Genfi Autószalonon esedékes.
Konstrukciós és biztonsági okokból a szériaváltozatban, a koncepcióval ellentétben van B-oszlop, ennek hiánya egy baleset esetén fatális következményekkel járhatott volna. Elektronika garantálja, hogy a C-oszlopra zsanérozott hátsó ajtók menet közben ne nyílhassanak ki.
Egyelőre annyit árult el az Opel, hogy a Meriva jócskán megnőtt elődjéhez képest, pontos adatok nincsenek, de 4,2 méteres hosszúságról szólnak a hírek, ez körülbelül húszcentis nyúlást jelent.
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!
Az új padlólemez miatt a tengelytáv és a nyomtáv is megnőtt. A Meriva külseje hasonlít az Astrára és az Insigniára, különlegessége a hátsó oldalablakokba szúrt, a gyerekek kilátását javító törés, de hátulja is egyedi a furcsa formájú szélvédő miatt. Formailag és minőségileg komoly előrelépés látható az előző generációhoz képest az utastérben is, de az Insignia és az Astra után ez már nem akkora meglepetés.
Nőtt a csomagtartó, megmaradt a variálhatóságot biztosító FlexSpace-rendszer, újdonság viszont a FlexRail: utóbbi segítségével a középkonzolból vehetőek ki, illetve illeszthetők be különböző modulok, amelyeket alumíniumsíneken, az első ülések között lehet tologatni. Flex-Fix néven opcionális biciklitartót is kapott a Meriva. Motorkínálatában 75-140 lóerős erőforrások szerepelnek majd, ezek fogyasztása átlagosan 15 százalékkal csökkent, a csúcsmotor az 1,4-es turbó lesz az Astrából.