Több kémfotó után ezúttal hivatalos adatokat közölt az új Porsche Cayenne-ről a brit Autocar. A német szabadidő-autó a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. Továbbra is Pozsonyban, a Volkswagen Touareg és az Audi Q7 mellett készül majd a Cayenne, a végső összeszerelést Lipcsében végzik.
Három, az első generációból származó frissített benzinmotorral érkezik a Cayenne. 300 lóerős lesz a belépőmodell 3,6 literes V6-osa, 400 lóeróvel jön a 4,8 literes Cayenne S, turbóval pedig ugyanez a motor 500 lóerőt teljesít majd a Cayenne Turbóban. Szintén várható a 240 lóerős, háromliteres V6-os dízel frissítése is.
Immár hivatalos a hibrid verzió érkezése, az Auditól származó 333 lóerős, kompresszoros V6-os társa egy 47 lóerős, lítium-ion akkumulátorokkal táplált villanymotor lesz. Együttesen 380 lóerő leadására lesz képes a két motor, vagyis alig marad el a hibrid a Cayenne S teljesítményétől. Új nyolcfokozatú automata váltó készült, minden változatban alapfelszereltség a start-stop rendszer és a fékenergia-visszatáplálás.
Akár 23 százalékkal is takarékosabbak lehetnek az új modellek a kifutóknál, a hibrid átlagfogyasztását 8,2 literre ígéri a Porsche. Tíz százalékot faragott a súlyból a Porsche, a Cayenne S esetében 180 kilogramm a mínusz, amely különösen annak fényében nagy szó, hogy az alapfelszereltség 70 kilóval többet nyom, mint korábban. Új gyártástechnológiával készülnek az ajtók, önmagában ezzel harminc kilónál többet sikerült spórolni, emellett több elemet is alumíniumra cseréltek.
Hivatalos méretadatok a tengelytávon kívül még nincsenek, ez negyven milliméterrel 2895-re nő. Dolgoztak a sokat kritizált hátsó lábtérrel is a mérnökök, a pad 160 milliméteres úton tologatható lesz. 120 literrel 670-re nő a csomagtartó mérete, döntögetéssel 1780 literes raktér alakítható majd ki.