Genfben mutatkozik be a frissített BMW M3, a sportmodell apró módosításokon esik át. Mindhárom karosszéria-kivitel megújul, a kupé és a kabrió új LED-es hátsó lámpákat, a kupé és a szedán a kezelhetőséget javító, opcionális Competition csomagot kap. Mindezeken felül alapfelszereltséggé válik a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő start-stop rendszer.
Alapáron a hatfokozatú kézi váltóhoz kapcsolódik a rendszer, de a feláras hétfokozatú, duplakuplungos Drivelogichoz is rendelhető. Ezzel az M3 az első olyan, nem hibrid BMW, amelyben automatikus váltóhoz kapcsolódik az átlagosan 8 százalékos spórolást jelentő start-stop elektronika. Drivelogickal a kupé és a szedán új fogyasztása 11,2 liter (kabrió: 11,5) száz kilométerenként, kézi váltóval 12,4 (12,7) literre ugrik az érték.
A Competition csomag tíz milliméterrel alacsonyabbra ültetett felfüggesztéseket, 19 colos felniket és új menetstabilizáló programot tartalmaz, a sport módot kifejezetten az újdonság kedvéért fejlesztették ki. Számtalan új opciós alkatrész, például hátsó spoiler is megjelent a kínálatban. Nem nyúltak a 420 lóerős, négyliteres V8-as motorhoz.