A versenyautót a Škoda Rally Team Italiától béreli a magyar csapat, az olaszoknak három Fabiájuk van, és többek között az IRC-sorozatban induló Guy Wilkset is ők szolgálják ki. Herczigék még február végén egy 150 kilométeresre tervezett teszttel próbálnak ráhangolódni az egy hónap múlva kezdődő magyar bajnokságra.
A bajnoknak vissza kell szoknia a régi vezetési stílusához, ugyanis a szívómotoros Fabia egészen más vezetési stílust követel meg, mert nyomatéka fele annyi, mint a régi turbós Imprezának, így sokkal jobban kell majd pörgetnie a motort. Az is nagy különbség, hogy aktív differenciálművek helyett a Škodában csak mechanikusok vannak, így a fordulókban is másképp kell majd vezetni.
Jobb kanyarsebességük révén a lassabb, technikás gyorsaságikon valószínűleg előnyben lesznek a turbós N-es autókkal szemben, míg a gyorsabb szakaszokon hátrányban lehetnek, mert a Fabia végsebessége csak 178 km/óra. Az is nehezíti a bajnok dolgát, hogy 2010-től az N-es autók turbószűkítője 32-ről 33 mm-esre nő, így legalább 30-40 lóerőt nyerhetnek a korábbi 280-300-hoz képest. Tavaly egyébként egy csehországi teszt alkalmával mi is megtapasztalhattuk, hogy milyen érzés egy S2000-es Fabiában ülni versenytempónál, akkori beszámolónkat itt olvashatják.
Herczig Norbert rali-pályafutását a Mlada Boleslav-i márkával kezdte 1997-ben, két évet autózott egy Škoda Favorittal. Ebből a korszakból kiemelkedő a Vredestein-ralin aratott győzelme, amikor csaknem másfél perces előnnyel végzett az A5-ös géposztály első helyén. A pilóta 1999-re is hű maradt a Škodához, ám egy erősebb kit-carra cserélte a gépet. A csere bejött, mert unokatestvére, Herczig Róbert navigálásával - már az A6-os géposztályban - ezüstérmesek lettek, mégpedig úgy, hogy a Fehérvár - Kisbér és a Mecsek-ralin is győztek, továbbá két második helyet is szereztek a bajnokság többi futamán.
Egy évet - a büdzsé hiánya miatt - kihagytak, de 2001-ben visszatértek egy Felicia kit-carral. Ismét nyertek két versenyt, év végén bronzérmesek lettek. Érdekesség, hogy a taktikus versenyzést kívánó Veszprém-ralin három évvel később, de már egy Škoda Octavia WRC-vel is győzni tudott Herczig Norbert. Ám ez az első hely már nem csak a géposztályban, hanem az abszolút sorrendben aratott diadala is volt.