A teljes mezőny ott volt február 2-án Párizsban, az első sajtótájékoztatón
Nagyon izgalmas és érdekes esztendő vár ránk, melynek főszereplői alighanem a Loeb/Elena és a Hirvonen/Lehtinen párosok, no meg a Citroën és a Ford lesznek. Harmadik konstruktőr egyelőre nem csatlakozott a sorozathoz, de a maradék kettő nagyjából egyenlő esélyekkel áll rajthoz. A franciáknál a két gyári pilóta továbbra is Loeb és Sordo, előbbi természetesen a címvédésre hajt, míg a spanyol szeretne minél többször a dobogón állni, illetve megszerezni élete első világbajnoki futamgyőzelmét.
A B csapatot az egyre gyorsabb és tapasztaltabb Ogier, valamint a Foruma-1-ből átigazoló Kimi Räikkönen alkotják. Ogier már 2009-ben is letette a névjegyét, idén minden bizonnyal gyakran csatázik majd a dobogóért. A ralival régóta kacérkodó finn pedig az első néhány futamon csak abban bízhat, hogy célba ér és tanul. Tehetsége vitathatatlan, a vb rutinos menőivel viszont nagyon nehéz lesz felvennie a versenyt. A helytállásban egy remek autó, számos teszt, illetve Tommi Mäkinen ex-navigátora, Kaj Lindström segíti majd, az pedig egyértelmű, hogy már puszta jelenléte is jótékony hatással van a ralira: Kimi népszerűségének köszönhetően 2010-ben várhatóan minden korábbinál nagyobb figyelem övezi majd a sorozatot.
Itt hagyta abba 2009 végén, és innen folytatná 2010-ben: Loeb idén a hetedik világbajnoki címéért hajt
Az ötödik Citroënben Petter Solberget láthatjuk, aki mindent egy lapra tett fel. Vásárolt két C4 WRC-t (az egyik mindig úton lesz a következő verseny helyszínére, illetve tartalékautóként funkciónál), de a tavalyról megmaradt két Xsara is a garázsban áll. A komoly szponzori háttérrel megerősödött és a világbajnokkal immár azonos technikával rajthoz álló norvég (a WRC-k fejlesztését 2010-re befagyasztották) alig leplezetten a végső győzelemre tör, a Svéd-rali kiváló alkalom lesz arra, hogy megmutassa, mit tud.
Olivier Quesnel, a Citroën csapat főnöke megjegyezte, hogy mind az öt pilótájuk világbajnok (Loeb ugye sorra nyeri az abszolútot, Sordo és Ogier JWRC-bajnokok, Räikkönen az F1 2007-es győztese, Solberg pedig 2003-ban ünnepelhetett még a Subaruval), továbbá azt várja a szezontól, hogy Loeb megvédi címét, Sordo megszerzi első győzelmét, Räikkönen pedig legalább egy versenyen a dobogóra állhat.
Remekül sikerült az új S2000-es Fiesta bemutatkozása, kapásból két versenyt nyert
Ehhez lesz egy-két szava a fordosoknak, akiknél elég mozgalmas volt a holtszezon: télen elkészült a Fiesta S2000-res verziója, mellyel Mikko Hirvonen bemelegítésként megnyerte a világbajnoki sorozatból idén is kimaradó Monte-Carlo-ralit. Malcolm Wilson, a csapatfőnök a siker érdekében egyértelműen meghatározta a csapatsorrendet, Latvala a második számú pilóta, Hirvonen keze alá kell dolgoznia, és lehetőleg minden versenyen maga mögött tartania Sordót. A Focus WRC maradt ugyanolyan, mint 2009-ben, csupán az aszfaltos beállításokon finomítottak, hogy az idei naptárban szereplő négy kemény burkolatú futamon is felvehessék a versenyt a vetélytársakkal.
Ken Block Amerikában a turbós Fiestát használja majd, de azon a hét WRC-futamon, amin elindul, egy Focus WRC-t fog vezetni
A Stobart Fordnál idén is Henning Solberg és Matthew Wilson lesz a két állandó versenyző, előbbi új navigátorral, Manfred Stohl régi társával, Ilka Minorral kel útra a számára oly kedves havas-jeges pályákon. A Ford állandó pilótája lesz Al Quassimi is, aki eddig kerülte a téli körülmények között zajló viadalokat, de idén megpróbálkozik a csúszkálással. A többi WRC-s pilóta, így a Focus WRC-vel próbálkozó amerikai Ken Block sem lesz fix résztvevője a sorozatnak, egyelőre az orosz autógyilkos, Novikov neve sem szerepel a nevezési listán.