Egy szobornak álcázott tanulmánnyal már Detroitban megmutatta a Mercedes, hogyan képzeli el a jövőt, akkor még csak a Gorden Wagener főtervező által álmodott új arc látszott. Genfre kicsomagolja a koncepciót a német gyár, az F800 Style névre keresztelt showcar egy négyajtós kupés belépőmodellt vetít előre.
Méretei és formavilága alapján a CLC helyére léphet az újdonság, piaci premierjére azonban még várni kell néhány évet. Valamikor 2013-ban debütálhat a nagyobb CLS kistestvéreként, a futurisztikusnak tűnő megoldások egy részétől addig biztos el kell majd búcsúzni.
Az F800 külső méretei a hírek szerint nagyon közel vannak a szériaváltozathoz, 4738 milliméter hosszú, 1938 milliméter széles és 1445 milliméter magas, tengelytávja 2,92 méter. Radikális ajtókoncepció készült a tanulmányhoz: a hátsók egy sínen, tolóajtóként hátrafelé nyílnak, míg az elsők előrefelé tárulnak fel. B oszlop nincs.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
Hajtásláncból kétfélét álmodtak a LED-es első és hátsó lámpákkal készült tanulmányhoz, konnektoros hibrid és üzemanyagcellás is lehet, utóbbi 600 kilométeres hatótávolságot biztosít és 136 lóerős elektromotor hajtja. Konnektoros hibridként egy 109 lóerős villanymotor egészíti ki a 300 lóerős, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotort. Tisztán elektromos üzemmódban 30 kilométert képes megtenni az autó, átlagfogyasztása 2,9 liter.
A kabin futurisztikus, érintőképernyőn keresztül vezérelhetők a legfontosabb funkciók, a rendszer térképen jeleníti meg, hogy meddig lehet eljutni elektromos hajtással. Dugóban 40 km/órás tempóig emberi beavatkozás nélkül is képes közlekedni a tanulmány. Amennyiben az autóba hátulról belecsapódnak, a fékek automatikusan aktivizálódnak, meggátolva egy esetleges újabb ütközést.
Az F800 karosszériája magnéziumból és szénszálas anyagból készült, néhány megoldása hamarosan a szériamodellekben is megjelenik.