A Szekszárd és Pécs közötti 81 kilométeres autópálya-szakasz részeként épült négy alagút biztonságos használatához minden technikai és személyzeti feltétel adott - közölte Szemeti Gábor, a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. képviselője egy hétfői sajtótájékoztatón. Az alagutakban - amelyeket szerdán adnak át - biztonsági, tűzoltó és segélykérő berendezéseket építettek ki, a közlekedést kamerarendszer figyeli.
Szemeti Gábor közölte: a Bátaszék és Véménd közötti leghosszabb alagút 1331 méter, ezen kívül egy 865, egy 418 és egy 399 méteres is épült. A kétszer két sávos, leállósáv nélküli szakaszokon 24 órán át működő zárt láncú kamerarendszerrel figyelik a közlekedést, 50 méterenként nyomógombos segélykérő- és tűzoltókészüléket, 150 méterenként segélykérőfülkét helyeznek el, és a két hosszabb alagútban 300 méterenként vészátjárót is kialakítottak.
Minden alagút elején van üzemi átjáró, és ha baleset történik, a forgalmat át tudják terelni a másik sávba. Az útburkolatba hő- és sebességmérőt, forgalomszámláló-berendezést is építettek, míg az alagutakban a százméterenkénti tűzcsap mellett füst- és tűzjelző, valamint hangosítóberendezéseket is kiépítettek. Az alagútban 90 km/órás sebességkorlátozást és 4,5 méteres magasságkorlátozás vezetnek be.
Az új autópálya közelében épült egy tűzoltólaktanya, és két rendőri alosztályt is létrehoznak. Oberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedési főosztályvezetője elmondta: szerdán összesen 144 kilométer hosszú autópályát adnak át, és legkésőbb este 8 órára teljes terjedelmében használhatják az autósok. Az útszakaszokon egyelőre nem lesz fix sebességmérő készülék.