Reklámrobot Timberlake és zöld Ferrari - tudósítás Genfből

Vágólapra másolva!
Dübörgött az új Ford Focus, lerepült a színpadról a főszereplő táncoslány a Hondánál, miközben Justin Timberlake is az égből a föld felé tartott, csak az már betervezett show-elem volt a Genfi Autószalonon. Érkezésekor a hoszteszek ujjongtak, fotóztak, majd leléptek. Voltak ősrégi sztárok is: Luis Mandoki például elárulta az [origo]-nak, hogy milyen luxusautót rendelt, Luca di Montezemolo pedig megvillantotta tízenmilliós karóráját, majd bemutatta a szerinte gazdaságos Ferrarit. Tudósítás Svájcból.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Öltönyös nagyfőnökök, zakós újságírók és - néha furcsa mosolyú - lányok lepték el a szalont
(Képgalériát utóbbiakról készítettünk. Kattintson a fotóra!)


Öt, négy, három... izgalomkeltőnek szánt visszaszámlálások előzték meg az olykor harmincméteres kijelzőkön a világpremiereket Európa egyik legrégebbi járműipari show-ján, a kedden nyolcvanadik alkalommal megnyitott Genfi Autószalonon. A nyitónapon mi csak a valóban látványos bemutatókra koncentráltunk: a március 4-14. között látogatható kiállítás várhatóan legnagyobb darabszámban értékesíthető sztárja az új Ford Focus volt. A gazdasági válságot amerikai konkurenseinél simábban átvészelő gyártó marketingesei egy oválpályát építettek saját standjukra, aminek nagytestvérét ősszel Frankfurtban már láthattuk.


Pillantson bele a genfi hangulatba!


Beleremegett talpunk alatt a svájci stand, amikor dübörgő zenére bekanyarodott a furcsa zöldes-sárgás színűre fényezett ötajtós Focus. A népautóval kapcsolatos első benyomások mellett azt érdemes kiemelni, amit a Ford európai nagyfőnöke sulykolt az újságíróknak, nevezetesen hogy a kompakt ebben a formában kíván egyszerre több kontinensen harcolni nem kevés számú konkurensével. Eközben a most futó elődjénél is népesebb modellcsaládot gyűjt a következő években maga köré, közte hibrid és elektromos változatot is. Ami a nálunk is népszerű alsó-középkategóriás rajongóit közelebbről érinti, hogy az ötajtós és a kombi európai forgalmazása 2011 elején várható.

Kinevették a Lamborghinit

Aki nem járt még a világ nagy autószalonjainak valamelyikén, az a tudósítások egy részéből arra következhet, hogy ezeken alig öltözött kétméteres modellek mosolyognak minden kocsi mellett. Ez egyáltalán nincs így, a gyártók többsége szerencsére nem ilyen egyszerűen látja a világot, kivéve - mint általában - a Lamborghinit. Csakúgy, mint a szeptemberi frankfurti szalonon, ezúttal is egyértelmű volt, hogy a legattraktívabb nők versenyét ők akarják megnyerni. Ezt még csak megmosolyogja az ember, de az új Gallardo bemutatóján az előttem álló német újságírók egyenesen kinevették a sportkocsigyártó filmjét, amely szerint egy ősrobbanás elemeiből épült fel a kocsijuk.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A mi autónk, kicsit másképp. Suzuki Swift hibrid, ajtók nélkül
(Még több Suzuki-kép a galériában. Kattintson a fotóra!)


Derültséget keltett egyesekben a Honda bemutatója is, amelyen az új CR-Z előtt agresszív mozgássort előadó táncoslány egy rossz lépés után leesett a színpadról. A performansz szerint végig úgy mozgott, hogy majd ő rántja le a leplet a kocsiról, de az előre betervezett poén végül az lett, hogy az égbe rántotta egy láthatatlan huzal a takarót. Nyilvánvaló, hogy a többségnek a balszerencsés táncos marad meg, aki egyébként nem ijedt meg a baki után, felpattant és ügyesen befejezte a show-t.

Mandoki már megrendelte

Az Audi A1 premierjére sietvén egy Pagani Zonda tűnt fel hirtelen, de csak egyetlen percünk volt. Tíz-tizenöt másodperces beszállási manőver után vettem észre, hogy a világ egyik leghíresebb szupersportkocsijának a képviselője máris jelzi, "ezt nem lett volna szabad megtenni". Mire megpróbáltam a négypontos öv fémcsatját kiszedni a hátamból, és megnéztem a futurisztikus belsőt, már meg is kezdhettem az újabb mutatványt. Kiszállni még tovább tartott a szinte a földhöz érő szűkös ülésből, leginkább a harminc centiméter széles küszöböknek köszönhetően.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A legkomolyabb Dacia, a Duster terepjáró
(Duster-képek a galériában. Kattintson a fotóra!)


Minden korábban látottnál nagyobb tömeg tolongott az Audi ötven méter széles színpada előtt, kizárt volt közel kerülni hozzá. A hangmérnök melletti elkerített kis bokszban azonban egy nálunk kissé elfeledett régi sztárt láttunk meg, egykori hazánkfiát. A fehércsíkos sötét öltönyben kissé furcsán mutató Luis Mandokihoz furakodtunk, aki elárulta, hogy ő a hangmérnöke a Volkswagen-Audi show-nak. Amikor azt tudakoltuk, mi a kedvenc kocsija, az immár őszes bajusza alatt elhúzta a száját, jól meggondolta, hogy ebben a pozícióban mit mondjon. Végül közölte, hogy egy A8-assal jár, meg egy Touaregje van. "Már megrendeltem az új A8-ast, 4,2-es Quattro lesz" - fűzött hozzá egy kis reklámszöveget.

A rossz színész: Justin Timberlake

A világ legnagyobb autógyárának prezentációja megint azzal kezdődött, mint Frankfurtban: itt is úgy mutatták be a Volkswagen vezetőit, mint valami császárokat. Később jött az A1 is, vagy tíz méter magasban megnyílt a fal, ott csillogott a piros színű Mini-rivális, mellette pedig a reklámarca, Justin Timberlake. Az előttem álló három hoszteszlányról hamar kiderült, miatta jöttek át a saját standjukról, fotóztak, ujjongtak, pedig voltak már vagy húszévesek.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Nem túl nagy átéléssel beszélt Justin Timberlake, az Audi A1 arca
(Még több Audi-fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A popsztár pár perc múlva lejött az égből, pacsizott a Torpedo nevű zenekar gitárosával - ők nyomták Mandoki elképzelése szerint a kemény zenét -, majd nem túl természetesen elmondta a betanult marketingdumát. "Nagyon gyors, nagyon Audi stb." - igazi reklámrobot módjára viselkedett, majd pár perc múlva lelépett. A show folytatódott, de nem a három hosztesznek, ők is továbbálltak. Az A1-es E-Tron változatát már nem várták meg.

Hedonisták és zöld Ferrari



Itt az ideje, hogy végre ők is lépjenek aprókat, klassz a Californiába szerelt start-stop rendszer is, de mindezt sokkal szerényebben kellett volna előadnia annak a gyártónak, amelynek járművei valójában a világ leginkább környezetszennyező kocsijai közé tartoznak. Az volt az érzésem, hogy az évtizedekig hedonista - úgy is mondhatnánk: pazarló - életviteléről is híres Montezemolo szájából furcsán hangzottak olyan szavak, mint hogy spórolás. Ennek az embernek a csuklóján is egy Richard Mille csillogott (átlagosan 10-15 millió forintos órák, de van százmillió fölötti példányuk is), kétségkívül ez volt a leghiteltelenebb prezentáció arról, hogy egy gyártó védi, és nem szennyezi a környezetet.

Képgalériáink

Forrás: AFP

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Az előkészületek

Audi A1 bemutató

Suzuki-stand



Fotó: Hirling Bálint [origo]

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Nissan Micra bemutató

Ford Focus bemutató

Honda-stand



Fotó: Hirling Bálint [origo]

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Lexus-stand

Ferrari-stand

Dacia-stand



Fotó: Hirling Bálint [origo]

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Forrás: Porsche

Toyota-stand

A kiállítás lányai

Új Porsche Cayenne



Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!