Stuttgartban elérkezettnek látták a több modellben használt 6,2-es V8-as lecserélését, így a mai trendeknek megfelelően kisebb lökettérfogatú turbós egységre cserélik az eddigit.
Erre azért volt szükség, hogy nagyobb teljesítmény mellett kevesebbet fogyasszon az új motor. Az elődhöz hasonlítva az új közvetlen befecskendezéses 5,5 literes V8-as a duplaturbós blokk 544 lóerő és 800 Nm nyomaték leadására képes, de az az AMG Performance csomaggal már 571 lóerőt és bődületes 900 Nm-es nyomatékot ad le.
A korábbi 6,2 literes szívó V8-as 525 lóerőre és 630 Nm-re volt képes, tehát elsősorban a nyomaték terén nagy az előrelépés. Természetesen ehhez is automataváltó kapcsolódik, de már Start-Stop rendszerrel kiegészülve, így csak 10,5 litert fogyaszt vegyes ciklusban, ami száz kilométerenként huszonöt százalék megtakarítást jelent. A széndioxid kibocsájtás terén máég nagyobb a különbség: itt majdnem harminc százalékos a javulás.
Álszentség lenne, ha a cserét csak a környezetvédelemmel indokolnák, hiszen a számháború is fontos a teljesítményadatok terén. Egy tized másodperccel javult a gyorsulás, már 4,5 másodperc alatt elérhető a százas tempó, de a Performance csomag megrendelésével 4,4 szekundum is elég erre. Mindkét változatnál elektronika korlátozza a végsebességet 250, illetve 300 kilométer/órára.
Az 5,5 literes S 63 AMG a 2011-es modellévtől lesz kapható és ez a motor folyamatosan meg fog jelenni a többi AMG Mercedesben is.