Úgy tűnik, kikövetelték maguknak a Ferrari-vásárlók, hogy kézi váltós kivitel is készüljön a Californiából. Tulajdonképpen már 2008-ban, a kupé-kabrió bemutatásakor jelezték a maranellóiak, hogy készül majd ilyen változat, de eddig csak tologatták a premiert, hátha mégse kell annyira az ügyfeleknek.
Idén vége a halogatásnak, nyáron érkezik az új modell, amellyel kapcsolatban arra számítanak az olaszok, hogy csupán az értékesítés tíz százalékát adja majd. Hivatalos menetteljesítményeket még nem közölt a Ferrari, egy kiszivárgott katalógusból azonban kiderült, hogy a kézi váltós kivitel 4,2 másodperc alatt futja a százas sprintet, három tizeddel lassabban, mint az F1-es jellegű DCT-váltós kivitelek.
Nem változott az elérhető végsebesség, a duplakuplungos Californiák fogyasztása azonban 11 százalékkal kedvezőbb a kézi váltós verzióknál. Az új 458 Italiával már nem lesz hajlandó engedményekre a Ferrari, a gyár első modelljeként kizárólag DCT-vel lesz kapható az F430-utód.