Genfben megérkezett az új Skoda Fabia RS, a csehek rögtön az ötajtóst és a kombit is sportruhába bújtatták. Nem vitték túlzásba a külső módosításokat, csupán a hangyányival sportosabb lökhárítókról (hátul diffúzorral és dupla kipufogóvéggel), a 17 colos felnikról, a vörös féknyergekről, a sötétített üvegekről és a hűtőrácsra nyomott RS feliratról lehet felismerni, hogy nem egy hagyományos Fabiát látunk.
Bent sem ordítóak a változtatások, sportosabb ülésekkel és újabb RS feliratokkal lehet találkozni, látszik, hogy nem akartak sokat költeni a modellre. Erről árulkodik a hajtáslánc is, amely a Volkswagen-konszernen belül már ismerős lehet: a Seat Ibiza Cuprába és a Volkswagen Polo GTI-be is az 1,4-es TSI-motor 180 lóerős változata került hétfokozatú DSG-váltóval és XDS rendszerrel. Azokból viszont nincs kombi, úgyhogy hangsúlyozottan ez az igazi újdonság.
7,3 másodperc alatt gyorsul százas tempóra a Fabia RS, átlagfogyasztása akár 6,4 liter is lehet. Érdekes, hogy az előző Fabia RS csak dízelmotorral készült, ilyesmit azonban most egyelőre nem tervez a gyár, pedig az Octavia RS is rendelhető gázolajos motorral.