Kanyargósabb pályák, több lassító - előny a S2000-es autóknál az N4-esekkel szemben. Herczigékre ráfér a jó szereplés, Egerben nem jött ki a lépés nekik
Bár néha kapott a hazai mezőny némi ízelítőt abból, milyen is sötétben versenyezni - legutóbb éppen a szezonnyitó Eger-ralin -, Miskolcon az egyik nap kompletten éjjel zajlik majd. Péntek délután a régi hagyományok szerint a népkerti salakmotor-arénában rendezett prológgal indul a viadal, melynek eredménye nem számít a versenybe. Az éles rajt szombaton korán reggel, 6-kor lesz a diósgyőri stadionban berendezett szervizparkból. (A rali és a foci nem zavarják egymást, mivel a DVTK csak vasárnap este fogadja a Haladást, addigra pedig régen véget ér a verseny.) Hosszú idő után ismét első osztályú viadal része lesz a klasszikusnak számító Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsasági, mely felfelé és lefelé is bekerült a programba. A sűrű első nap kora délután véget is ér, ám túl sokat nem pihenhetnek majd a résztvevők, mivel a második nap már szombat este tízkor el is kezdődik. A korábban tervezett hat szakasz helyett csak négyet teljesítenek majd a párosok, mert az egyik pálya természetvédelmi okokból nem áll rendelkezésre; az első autó várhatóan vasárnap hajnal fél hatkor ér a célba.
A megkevert időterv a versenyzők, a rendezők, és a nézők számára is komoly erőpróba lesz, de várhatóan az élmény mindenkit kárpótol majd. A sportbírók például 24 órás szolgálatban lesznek, hiszen a rali I. szünetében ugyanazon a pályákon a másodosztály versenye zajlik majd, és alighanem a szervizcsapatoknak sem lesz alkalmuk a szombat délutáni, ebéd utáni szunyókálásra.
Az előző futamon a többletsúly miatt nem használta Turán a lámpasort a sötétben. Ezúttal muszáj lesz, hiszen a fél verseny éjjel zajlik majd
Egerben sokáig Turi vezetett, ám az utolsó előtti szakaszon felborult, így csak a második helyen végzett. A Mitsubishi azóta megújult, és bevetésre kész. Hiába győzött és ezzel vezeti a tabellát, Asi mégsem volt elégedett, mivel nem ő volt a leggyorsabb. Hogy ez ne így legyen Miskolcon, rengeteget tesztelt csapatával, és a vetélytársakhoz hasonlóan különös figyelmet fordított a lámpasor helyes beállítására - a végső siker ezen is múlhat. Bár részsikereket arattak Herczigék, egy defekt megfosztotta őket az elvárt szerepléstől négy héttel ezelőtt.
A Bükkben technikásabb pályák lesznek, ezek jobban fekszenek az S2000-es autóknak, így a skodás páros joggal bízik a jobb folytatásban, pláne, hogy a címvédő korábban is remekül ment sötétben. Ifj. Tóth János Peugeot-jának is kedveznek majd a körülmények, őt is mindenképpen az esélyesek közé kell sorolni - sokat számít majd a rutin és a pályaismeret. Ezen a négyesen kívül is többen pályáznak a győzelemre, például Turán Frigyes, a visszatérő, és helyi lévén extra előnyöket élvező Spitzmüller, valamint még legalább két-három páros. A kétkerék-hajtásúak éllovasa, Bútor is előrébb léphet összetettben, mivel a kis C2-esnek nem nagyon kedveztek az Eger-környéki nagy tempójú utak, ezúttal viszont elemében lehet az S1600-as gép.
Az első osztály mezőnyét a historic kategória, valamint a már említett másodosztály egészíti ki, így nagyjából 130 versenyautót láthat majd a publikum. Ezúttal viszont nem lesznek itt a szlovák vendégek, tehát néhány WRC-vel szegényebb lesz a felhozatal. Az élen várható csata minden bizonnyal öldöklő lesz, és a szűk, kanyargós pályák is szedik majd áldozataikat - főleg éjjel -, aki tehát meg akarja nyerni a Miskolc-ralit, minden tudására, tapasztalatára, no meg némi szerencsére is szüksége lesz.
Sokat hozhat a konyhára Janika két évtizedes tapasztalata, és persze a Peugeot 207 S2000. Ők feltétlenül esélyesek a dobogóra
A bajnokság állása:
1. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 20 |
2. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 15 |
3. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 12 |
4. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 10 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 8 |
6. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 6 |
7. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 4 |
8. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 3 |
9. | Menya/Fodor | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 2 |
10. | Elek/Magyar | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 1 |