Ogier Jordániában is nagyon gyors volt, ám ott mesterségesen lassították. A hétvégén ismét bizonyíthat
A 2010-es szezon első három versenye után a negyedik is olyan, amely tavaly nem szerepelt a naptárban. Törökország 2003-ban rendezhetett először rali-vb futamot, akkor még a tengerparti üdülőhelyekhez közeli hegyekben - ahogy utána éveken át mindig -, majd 2009-ben kimaradt egy esztendő.
Idén új helyszínre, Isztambul közelébe költözött a rali, a szervizpark a török F1-es nagydíjnak otthont adó komplexumban lesz. A verseny korábban hírhedt volt változékony időjárásáról, órákon belül fordult elő forró szárazság, köd és eső. Az új pályákon - amelyek a korábbiakhoz képest jóval északabbra helyezkednek el - nem várható ilyesmi, leszámítva az utóbbit, márpedig esőben nagyon csúszóssá válnak az egyébként széles és gyors utak.
A gyorsaságik között lesz két kakukktojás, konkrétan a szombati első kettő, amelyek aszfaltos borításúak. 2009-ben Cipruson is volt már ilyen, akkor Loeb jött rá, hogy aszfalton a kopott murvagumi jobban tapad, mint az új, és el is verte a többieket. Ezúttal nem lehet majd így taktikázni, mivel ugyanazokkal az abroncsokkal kell majd teljesíteni két további, murvás szakaszt is. A győzelem kulcsa lehet, hogy ki lesz képes egyszerre gyorsan is menni, és a gumikkal is spórolni a második nap délelőttjén.
Ha itt is Loeb mögött végez, lassan búcsúzhat világbajnoki álmaitól Hirvonen. Kivéve persze, ha a tavalyihoz hasonló pechsorozat áldozatává válik a francia
A címvédő remek formában van, ő nyerte az utóbbi két futamot, és összetettbeli előnye már 25 pont - épp egy győzelemnyi - Latvala előtt. Törökországba is nyerni jött, bár nem lesz könnyű dolga, hiszen ő indul majd elsőként. Sordo is szeretne végre a dobogóra állni, idén, eddig mindössze két negyedik hely jutott neki. A javulásban navigátora, Marti rutinja segíthet: a spanyol az összes eddigi török-ralin részt vett, sőt, a legelsőt, Sainz oldalán meg is nyerte hét esztendővel ezelőtt. A jordániai futam erkölcsi győztese, Ogier is tarthatja a gyáriakkal a lépést, a francia kirobbanó formában versenyez idén, és a tapasztalat is egyre inkább mellette szól. E téren van még fejlődnivalója csapattársának, Kimi Räikkönennek, aki két hete végre megszerezte első rali-világbajnoki pontjait. Anton Alen, a legendás Markku Alen fia néhány jótanáccsal segített neki a pályákat illetően, hiszen ő korábban már versenyzett itt, az IRC sorozatban. Az ötödik C4 WRC-ben Petter Solberg ül majd, ő feltétlen az első három közé várja magát, ennek érdekében egy komolyabb tesztet futott autójával a héten. Elmondása szerint immár 100%-os az autója, még jobb, mint Mexikóban volt, ahol a második helyen végzett a norvég.
Egyre nagyobb nyomás helyeződik a Ford pilótáira. Most már muszáj lenne győzniük, hiszen Loeb és a Citroën-csapat egyre távolodik tőlük. Hirvonen esélyeit növeli, hogy az új pályákon rendszerint jól megy neki, ezeken a versenyeken általában ő szokott nyerni. Komoly feladat hárul Latvalára is: az ő dolga társa segítése, és minél több pont szerzése a gyártók értékelésében. Henning Solberg és Wilson mellett Villagra és Ken Block is Focus WRC-vel áll rajthoz. Az argentin cserenavigátorával, Diazzal indul majd, Perez-Companc üzleti elfoglaltságai miatt nem tud részt venni a versenyen. Block másodszor indul a királykategóriában vb-futamon, a célbaérés már sikernek számítana számára.
Törökországban indult utolsó rali-vb futamán a legendás Colin McRae. 2006-ban a sérült Loeb helyére ugrott be, és nem vallott szégyent, csak a műszaki hiba tudta megfosztani a pontoktól
Bemutatkozik a JWRC-mezőny is, ők idén még nem szerepeltek egyik futamon sem. A S1600-as autókkal az R3-as gépek próbálják meg felvenni a versenyt, várhatóan Suzuki-Renault párharc lesz majd. A száguldás péntek reggel kezdődik, az első napon kilenc szakaszt teljesítenek a párosok. Az időeltolódás Magyarországhoz képest egy óra.
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 68 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 43 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 37 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 35 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 33 |
6. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 24 |
7. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 18 |
8. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | 16 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 12 |
10. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 5 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 101 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 87 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 48 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 44 | |
5. | Munchi's Ford Rally Team | 16 |