Már megint Loeb... A francia 2009-ben is hasonlóan kezdte a szezont, de akkor nagyon szorossá vált a vége. Vajon lesz-e erő Hirvonenben, hogy idén is utolérje?
Két versenynap után Loeb kényelmesnek tűnő, de a hátralévő versenytáv tükrében nem túl nagy előnnyel állt az élen, Latvala alig fél perccel volt mögötte. Mindkét gyári csapat vezetése úgy döntött, hogy mindent bedob a győzelemre esélyes pilótájuk érdekében, még azon az áron is, hogy tönkreteszi ezzel egy másik pilótájuk futamát. Így történhetett, hogy Loeböt támogatva Ogier, Latvala segítése miatt pedig Hirvonen érkezett korán illetve későn a reggeli időellenőrző pontokra, a francia összesen majdnem 9, a finn pedig 15 perc büntetést kapott. Ezáltal Ogier indult elsőnek, Hirvonen másodiknak, és csak utánuk következett Loeb illetve Latvala.
Így már egyáltalán nem kellett attól tartania a világbajnoknak, hogy veszélyben lenne újabb győzelme, "csupán" célba kellett érnie - nagyobb hiba nélkül. Az első szakaszt meg is nyerte, minimális előnnyel Latvala előtt, majd a másodikon is maradt közöttük a különbség - bár ezúttal Petter Solberg volt a leggyorsabb -, majd a harmadik és a negyedik gyorsaságin megint a francia volt a legjobb, ismét néhány tizedet adva Latvalának. Ekkorra Loeb előnye nemhogy csökkent volna reggelhez képest, hanem még nőtt is, 37 másodperc volt már. Solberg stabilan tartotta harmadik helyét, bár nem lazíthatott, hiszen a nem sokkal mögötte álló Sordo a legkisebb hibára is lecsapott volna. Ogier büntetéseinek következtében a már alaposan lemaradó Wilson volt az ötödik, Villagra a hatodik, és a Räikkönent időközben már visszaelőző csapattársa a hetedik.
Ezúttal a Ford Hirvonent rendelte Latvala alá, ám ez is kevés volt. A fiatal finn remekül autózott, de Loebbel nem tudta felvenni a versenyt
Négy gyorsaságival a cél előtt már elég nagy különbségek alakultak ki ahhoz, hogy mindenki csak magára figyelhessen. Loeb sem forszírozta már annyira a tempót, egy pályán azért ő volt a leggyorsabb, kettőn Latvala, az utolsó szakaszon pedig a verseny tiszteletbeli hőse, Ogier. A Citroën első számú pilótája újabb győzelmével alaposan elhúzott a többiektől a tabellán, épp egy győzelemnyivel vezet a jordániai második, és egyébként hibátlan hétvégét záró Latvala előtt. (A csapatok között a Citroën átvette a vezetést a Fordtól.) Petter Solberg érkezett harmadiknak, aki ezzel Mexikó után újra a dobogóra állhatott, s összetettben is alig marad el az ezúttal üres kézzel hazatérő Hirvonentől. Sordo lett a negyedik, voltak ugyan jó részeredményei, de nem nyújtott olyan kiemelkedőt, mint azt talán ő maga is várta. Wilson ötödik helye már inkább a többieknek köszönhető, hiszen a fiatal brit lemaradása több mint nyolc perc volt Loebhöz képest. Ogiernek a hatodik pozícióig sikerült visszakapaszkodnia, mögötte Villagra, a végre célbaérő Räikkönen, illetve a meglehetősen szerény teljesítményt nyújtó Henning Solberg, valamint az SWRC kategória győztese, Pons érkeztek a célba.
Az S2000-es Fiestát hajtó spanyolnak nem volt nehéz dolga, mivel rajta kívül mindenki kiesett a hétvége folyamán, és rengeteg büntetéssel folytathatták, már aki egyáltalán tovább tudott menni. Közülük Brynildsen lett a második, Andersson a harmadik. Az N4-es autóknál Flodin megtartotta előnyét Araújo előtt, harmadiknak a ciprusi illetőségű Pavlides érkezett.
Az egész versenyre rányomta a bélyegét a rajtsorrend miatti kényszerű taktikázás. Meg lehet érteni hogy a versenysportban léteznek csapatutasítások, de azért az mégsem járja, hogy egy tizedekért küzdő pilótát esetenként negyed órás büntetéssel kell terhelni egy másik győzelmének érdekében, illetve az sem jó a ralinak, hogy az egész élmezőny két ember keze alá dolgozik. A megoldás egyrészt a rajtsorrend másképp való megállapítása volna (ahogy ez korábban is működött), de a legszerencsésebb az lenne, ha nem csak kettő, hanem három, négy, vagy akár több gyártó vetélkedne a világbajnokságon. A nemzetközi szövetséget vezető Jean Todt F1-es pályafutása előtt a raliban aratott sikereket, így minden bizonnyal rajta tartja a szemét a sorozaton, és remélhetőleg minél előbb lépni fog.
Nem volt szép, ahogy Ogier-val elbánt a csapata. Az ifjú titán a dobogóért, vagy akár a győzelemért is harcolhatott volna, ehelyett annak is örülhetett, hogy a végén Villagrát és Räikkönent visszaelőzte
A vb két hét múlva, a jordániaihoz hasonló körülmények között, Törökországban folytatódik.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:51:35,9 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +35,8 |
3. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +1:11,8 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:49,3 |
5. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | +8:24,3 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +10:26,4 |
7. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +11:28,0 |
8. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +12:31,0 |
9. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | +14:08,6 |
10. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +18:33,9 |
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 4:10:09,8 |
2. | Brynildsen/Menkerud | Skoda Fabia S2000 | +11:52,0 |
3. | Andersson/Andersson | Skoda Fabia S2000 | +18:57,4 |
1. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 4:10:42,9 |
2. | Araújo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo X | +1:56,6 |
3. | Pavlides/Patterson | Subaru Impreza STi | +22:03,2 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 68 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 43 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 37 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 35 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 33 |
6. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 24 |
7. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 18 |
8. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | 16 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 12 |
10. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 5 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 101 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 87 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 48 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 44 | |
5. | Munchi's Ford Rally Team | 16 |
A világbajnokság állása, SWRC:
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 50 |
2. | Andersson/Andersson | Skoda Fabia S2000 | 40 |
3. | Brynildsen/Menkerud | Skoda Fabia S2000 | 40 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Araújo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo | 58 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 50 |
3. | Gröndal/Engan | Subaru Impreza STi | 18 |