Pekingben mutatja be a Mercedes az új CLS Shooting Brake tanulmányát, amelynek formavilága állítólag már nem sokat fog változni a szériaváltozat premierjéig. A Shooting Brake "puha orrnak" nevezett eleje a közel végleges új márkaarculatot vetíti előre, motorja 3,5 literes V6-os, amely egy új fejlesztésű generáció előfutára. Csúcsteljesítménye 310 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 370 Nm.
Teljesen LED-esek a fényszórók, összesen 71 diódából állnak össze, a Mercedes szerint a dinamikus egység pontosan ugyanazt képes nyújtani, mint a hagyományos fényszórók. Beépítették az Intelligent Light System névre keresztelt megoldást, amelyet hagyományos bi-xenon fényszórókkal már teszteltek a németek: öt különböző funkciót, országúti, autópályás, fejlett ködlámpás és aktív kanyar és kanyarodási fényeket kínál.
Formailag lágyan ívelő tetővonalat és keret nélküli ajtókat kínál a tanulmány, amelytől egyszerre lesz sportos és elegáns. Négyüléses, luxusjellegű kialakítással készült az utastér, az autót az Audi A7 és a BMW 5 GT ellenfelének szánja a Mercedes.
Hivatalosan még nincs szó sorozatgyártásról, ám az Autocar szerint X218 néven már megkapta belső fejlesztési kódjelét a 4960 milliméter hosszú, 1444 milliméter magas és 1950 milliméter széles kombi. A 3,5 literes mellett még egy új motor érkezik, 4,6 literes, duplaturbós, 441 lóerős V8-as, a dízelek meglévő blokkok lesznek. Minden verzióhoz a továbbfejlesztett, 7G-tronic hétfokozatú automata váltó kapcsolódik majd.