Janika egyelőre harmadik, de a sötétben hamar változhat a sorrend. A Peugeot-nak fekszenek a technikás pályák
A meglehetősen szerény számú közönség előtt zajló péntek délutáni prológot Asi nyerte Turi Tamást néhány tizeddel megelőzve, s ez előrevetítette a szombatra várható erőviszonyokat. A salakmotor-arénában a legnagyobb látványosságot a mezőny egyetlen WRC-je nyújtotta, ám sajnos nem remek időeredményével, hanem borulásával, szerencsére csak az autóban esett kár. A száz körüli nevezőből egyébként végül mindössze 62 páros vágott tényleg neki a távnak.
Az éles verseny szombaton korán reggel kezdődött, és mivel meglehetősen hideg volt, sokat számított, hogy ki milyen gumikeveréket tett fel. Asi számításai jöttek be a legjobban, a rövid Lyukóbányai szakaszon majdnem négy másodperccel futott jobb időt Turinál, és hattal a szinte azonos időt futó Turánnál, ifj. Tóthnál és Herczignél. Persze mindenki a leghosszabb gyorsaságira tartogatta erejét, ahol ismét a bajnoki tabellát vezető páros ért végig a legrövidebb idő alatt. Itt már komolyabb különbség alakult ki, Turi 8, a két S2000-es autó pedig 14 ill. 17 szekundummal kapott ki. Az első kör utolsó pályáján a szakaszgyőztes nem változott, a második helyen viszont Herczig érkezett be.
Ahogy lenni szokott, Bútor ellenfél nélkül vezeti a kétkerék-hajtásúak mezőnyét. Abszolútban messze vannak az élmezőnytől, kategóriatársai pedig tőle maradnak le nagyon
A szervizparkba érve már tetemessé vált Asi előnye, a többiek bizony csak a távolból követték őt. Turi volt a legközelebb hozzá, aki a második kör első szakaszán újítani tudott, és megkezdte a felzárkózást. A vízválasztónak ezúttal is a királdi szakasz tűnt, ám hiába készült rá a versenyzők nagy része, a rádiókapcsolat megszakadása miatt elmaradt az időmérés. Így tehát potyára kelt át a mezőny oda-vissza a Bükkön, sokan - joggal - méltatlanul hangot is adtak véleményüknek. Egyetlen gyorsasági maradt a nappali programból, amelyen ifj. Tóth János repesztett egy első időt, Herczig és Turi előtt.
Balogh egyelőre a remek hatodik helyen áll. Egerben nem jött ki neki a lépés, Miskolcon viszont akár még meglepetést is okozhat
Asi előnye tíz másodpercre olvadt az éjjeli szakaszok előtt, Turi áll a második helyen. A harmadik pozícióért Janika és Herczig meccsel, ők még lőtávolon belül vannak az élen állókhoz képest. Az ötödik Menya és az utána következő Balogh már kissé lemaradtak, csak úgy, mint a talán jobb szereplésre számító Turán és Hadik, az első tízbe még Trencsényi és Elek férnek be.
A verseny este tízkor folytatódik, és hajnalig tart. A sötétben minden bizonnyal sok érdekesség történik majd, és a végére mindenki nagyon el fog fáradni, a Miskolc-rali leendő győztesének ezekkel a nem mindennapi nehézségekkel is meg kell küzdenie.
A verseny állása a nappali szakaszok után:
1. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 27:35,3 |
2. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +9,7 |
3. | Ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +17,7 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | +22,0 |
5. | Menya/Ferenc | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +40,3 |
6. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +43,0 |
7. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +46,1 |
8. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | +51,4 |
9. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +55,9 |
10. | Elek/Magyar | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +57,8 |