Az FIA GT3-as kategóriára azt szokták mondani, hogy ez a jövő: az utóbbi években a gyárak sorra fejlesztik ki erre a kategóriára a versenyautóikat, és már a tavalyi évben is hatalmas mezőny versenyzett az FIA GT3-as Európa-bajnokságon. Idén sem sokat változik a helyzet: már most 36 csapat nevezett az egész bajnokságra, amelyek tíz különböző gyártó színeiben indulnak el. A szezon újdonsága a BMW színrelépése (tavaly csak az Alpina volt jelen), amelyet tavaly év végén döntöttek el, és pár hónap alatt el is készült a versenyautó. Hamarosan jön még a Mercedes-Benz is, amely már bemutatta az SLS GT3-as verzióját, de biztosra akartak menni, ezért az első évben csak fejlesztik, tesztelik.
Walter Csaba mesélt az első teszt tapasztalataiból
A BMW azonban már az első évben nekivág ennek az erős bajnokságnak, szerencsére a félgyári csapatban egy magyar versenyző is ott lesz a rajtrácson. Walter Csaba tavaly az Alpina csapat gyári versenyzőjeként indult, idén BMW-re váltott. Csaba versenyzőpárja az idei bajnokságban is Claudia Hürtgen lesz, aki egyébként régóta a BMW Motorsport gyári pilótája.
Nem kell sokat várnunk a csapat első hivatalos bemutatkozására: május első hétvégéjén rendezik a GT3-as bajnokság szezonnyitóját Silverstone-ban - de mi már előtte is láthattuk a BMW új csodafegyverét. Az utolsó teszteken ugyanis Magyarországon járt a Z4 GT3-as, Walter Csaba a Hungaroringen tehette meg az első kilométereket a versenyautójukkal. Míg Claudia Hürtgen különböző gumikat és féket tesztelt, addig Csaba rengeteg beállítást kipróbált, hiszen eddig nem sok adat volt az új autóról. A kétnapos teszt végén kérdeztük a magyar pilótát a tapasztalatokról.
Egy kis érdekesség a BMW Z4 GT3 hátteréről
Az utóbbi évek eseményei azonban rávilágítottak, hogy a GT3-as kategória egyre népszerűbb, mivel ár/érték arányban nagyszerű versenyautókat vonultat fel, miközben a versenytempójuk alig, vagy egyáltalán nem marad el az eggyel drágább GT2-es autókétól. A GT3-ban a BMW eddig nem volt jelen, csupán a németekhez tartozó Alpina indult tavaly ebben a sorozatban, de már első évében sem vallott szégyent. Ezért a BMW is úgy döntött, hogy gyári fejlesztésű versenyautóval jelenik meg ebben a kategóriában, hiszen ezeket az autókat más hosszútávú versenyeken is szívesen használják az ügyfelek. Kicsit furcsának tűnhet a döntés, hogy miért a Z4-esből készült el a GT3-as verzió, hiszen ebből nincs M-es verzió, míg a BMW M3-ból már többféle versenyváltozat is létezik. A Z4 mellett szólt azonban jóval kisebb tömege, alacsony súlypontja, valamint az a tény, hogy a korábbi Z4-es versenyváltozata nagyon népszerű volt.
|