Déli féltekén a rali-vb

Vágólapra másolva!
Egy év kihagyás után tér vissza a szigetországba a rali-vb mezőnye. Loeb megállíthatatlannak tűnik, de Hirvonenen kívül immár Solberg is feni rá a fogát.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP

Már-már történelem előtti időnek tűnik 2004, amikor Petter Solberg győzött Új-Zélandon a gyári Subaru WRC-vel. Akkor Grönholm és Märtin előtt lett első, csapattársa pedig Hirvonen volt


2010-ben csak egyszer, az Új-Zéland Rali kedvéért ruccan át a mezőny a déli féltekére, mivel idén Ausztrália és Argentína is kimaradt a naptárból. A szezon ötödik futama az előző négyhez hasonlóan nem szerepelt a 2009-es programban, pedig több pilóta is a kedvencei közé sorolja a festői szépségű tájakon vezető pályákat.

A verseny központja Hamilton közeléből több esztendő után visszaköltözik a sziget északi részébe, Aucklandba. A szervezők néhány régi gyorsaságit is betettek az útvonalba, illetve egy vadonatúj pályát, melyen a szuperspeciált rendezik majd. Az utak jellege marad olyan, amilyen mindig is volt: széles, jó minőségű, igen gyors szakaszok, amelyek a lehetőségekhez képest kímélik az autót, ellentétben például az áprilisi törökországi futammal.

Legutóbb, 2008-ban Loeb nyert, miután az utolsó nap elején az addig vezető Ford-pilóták hibáztak, így a Citroën kettős győzelmet aratott. Idén is erre törekednek, Loeb parádésan teljesít, az idén megszerezhető 100 pontból 93-at begyűjtött, és minden esélye megvan az újabb sikerre. Csapattársa, Sordo eddig elég szerencsétlen volt idén, a két kiesés mellé szerzett két negyedik helyére nem lehet túl büszke, talán éppen Új-Zélandon szegődik mellé ismét Fortuna.

Forrás: AFP

Két esztendővel ezelőtt Hirvonen a győzelem kapujában kapott egy defektet, pedig az utolsó nap reggelén még megnyugtató előnye volt


Ebben reménykedik Hirvonen és Latvala is, nagyon rájuk férne egy jó szereplés. A Fordnak hagyományosan remekül megy a szigetországban, ezt az esélyt muszáj lenne pontokra váltani, hogy befogják a vetélytársakat az aszfaltos futamok előtt. Valószínűleg Petter Solberggel is meg kell majd küzdeniük, aki összetettben a második helyen áll, és nagyon bizakodóan készül a hétvégére. Őt - mivel nem gyári induló - nem korlátozza az Európán kívüli teszttilalom, ezért kedvére gyakorolhatott a versenyben szereplő pályákhoz hasonló utakon, és tökéletesen beállíthatta a C4 WRC-jét.

A távoli utazás magas költségei miatt eredetileg nem tervezte az indulást a Citroën Junior Team, ám Ogiert végül befizette az anyacég, jutalmul a Jordániában tett szívességért cserébe. (A francia az utolsó nap elején szándékosan szedett össze némi büntetést, hogy bebiztosítsa Loeb győzelmét, ám ezzel elveszítette esélyét a dobogóra.) Räikkönen kihagyja a futamot, és már a következő, portugáliai versenyre készül. Itt lesznek viszont a Stobart Ford versenyzői, az idén eddig nem túl jól muzsikáló Wilson és Henning Solberg, valamint az egyszemélyes Munchi's csapat, Villagrával.

Rajtuk kívül nem lesz több WRC a mezőnyben, annál népesebbek viszont a kisebb kategóriák. Az SWRC-sek heten lesznek, köztük a tabellát vezető Pons. A PWRC éllovasai, Araujó és Flodin nem utaztak el Új-Zélandra, így a többieknek - elsősorban Arainak - alkalmuk nyílik, hogy felzárkózzanak összetettben. Számos helyi egység is részt vesz a ralin, többnyire N-es Lancerekkel és Subarukkal.

A szervezők mindent megtettek azért, hogy a csapatok jól érezzék magukat: a gyári pilóták részt vehettek egy vitorlásversenyen, ahol élesben szerezhettek némi tapasztalatot arról, hogy milyen annak a sportnak az elitje, valamint kipróbálhatták a bungee jumpingot is.

Forrás: AFP

Az egykori tornász Loeb egy kézállásból végrehajtott szaltósorozattal kápráztatta el társait, amikor a mélybe ugrott. Vajon megszerzi-e sorozatban negyedik futamgyőzelmét a világbajnok?


A futam helyi idő szerint péntek reggel kezdődik - az időeltolódás miatt nálunk ez csütörtök késő estét jelent -, az első napon kilenc gyorsaságit kell majd teljesíteni.

A világbajnokság állása egyéniben:

1.Loeb/Elena Citroën C4 WRC 93
2.P. Solberg/Mills Citroën C4 WRC 53
3.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC52
4.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC 47
5.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC 45
6.Sordo/MartiCitroën C4 WRC 24
7.Wilson/ScottFord Focus RS WRC22
8. Villagra/Perez-CompancFord Focus RS WRC20
9.H. Solberg/Minor Ford Focus RS WRC18
10.Räikkönen/LindströmCitroën C4 WRC 14


A világbajnokság állása, gyártók:

1.Citroën Total World Rally Team126
2.BP Ford Abu Dhabi World Rally Team111
3.Citroën Junior Rally Team75
4Stobart M-Sport Ford Rally Team56
5.Munchi's Ford Rally Team26


A világbajnokság állása, SWRC:

1.Pons/HaroFord Fiesta S2000 50
2.Andersson/AnderssonSkoda Fabia S2000 40
3.Brynildsen/MenkerudSkoda Fabia S2000 40


A világbajnokság állása, PWRC:

1.Araújo/MiguelMitsubishi Lancer Evo58
2.Flodin/Bergsten Subaru Impreza STi 50
3.Gröndal/Engan Subaru Impreza STi 18
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!