Néhány hónapot még várni kell a konnektoros hibrid Chevrolet Volt premierjére, a General Motors ennek ellenére már dolgozik az új generáción. Soha nem titkolta a gyár, hogy a Volt jelenlegi hajtáslánca drága, a mérnökök szeretnének faragni a költségekből.
"Még úgy is drága a hajtási rendszer, ha egy meglévő motorral építjük össze az elektromotort" - fogalmazott Karl Stracke, a GM járműtervezésért felelős új alelnöke az Inside Line-nak. El is kezdődött az új hajtásláncok tesztje, többféle belső égésű blokkal kísérleteznek a GM-nél, köztük Wankel-motorokkal is.
20-25 lóerős, kéthengeres benzinmotort is el tud képzelni a gyár generátorként, de nem kizárt egy kis dízel premierje sem. Stracke elismeri, hogy a Wankel-motor a fogyasztás szempontjából hátrányt jelentene, a csomagolás azonban mindent ellensúlyozhat: egy ilyen motor jóval kisebb helyen elfér. Döntés még nincs, alaposan meg fogja fontolni döntését a GM.