Megállíthatatlan: Loeb olyan teljesítményt nyújtott a verseny második napján, amely még tőle is ritka. Újabb futamgyőzelem kapujában áll a francia
A verseny első napján olyan dolog történt, ami elég ritkán fordul elő, Loeb hibázott, sőt, ami talán még kevésbé gyakori: nem volt szerencséje. A kisebb kicsúszásból származó másfél perces hátrány után úgy tűnt, esélye sem lesz a győzelemre, és a dobogóra is csak a csillagok kedvező állása esetén juthat fel, mégsem így alakult a verseny.
Már az első szakaszon látszott, hogy a világbajnok minden tudását beveti, és a szokásosnál többet kockáztat, ennek eredményeként jónéhány másodperccel elverte a mezőnyt. Különösen szegény Hirvonen kapott sokat, aki nekicsúszott egy domboldalnak, és mivel kissé megsérült a Ford Focus WRC egyik hátsó futóműve, onnantól a finn nem tudta saját szokásos tempóját autózni. Ogier futotta a második időt, s ezzel át is vette a vezetést az eléggé indiszponáltan kezdő Solbergtől - az elsőnek rajtoló norvégot még Latvala is megelőzte.
A helycserék azért történhettek meg ilyen gyorsan, mert ekkor még nagyon szoros volt az élmezőny. Ogier, Solberg, Sordo és Latvala ezek után is közel voltak egymáshoz, Loeb felfelé, Hirvonen lefelé lógott ki a sorból. A második pályán a francia valósággal átrepült, hat másodperccel volt jobb Ogiernél, és már alig egy percre csökkentette hátrányát vele szemben. Következett a nap leghosszabb, 30 km feletti szakasza, ahol Loeb megsemmisítő csapást mért ellenfeleire. 22 másodperccel volt jobb Hirvonennél, 27-tel Ogiernél. Kell-e mondani hogy innentől már mindenki csak azt számolgatta, hogy ha ilyen ütemben jön fel, még szombaton az élre áll-e, vagy csak vasárnap veszi át majd a vezetést? A délelőtti programban még a szuperspeciál szerepelt, itt kivételesen Ogieré volt az első idő, előnye összetettben már 14 másodpercre hízott Latvala előtt.
Hirvonen nem érti. Nap elején hibázott, akkor még ráfoghatta arra, hogy miért verik el ennyire, de délután sem változott a helyzet, pedig akkor már rendben volt a Focus WRC. Nagyon távolodni látszik a világbajnoki cím
A nap második felében ugyanaz a négy gyorsasági szerepelt a programban, melyeket addig teljesítettek a párosok. A felállás nem változott: Loeb öles léptekkel haladt felfelé, kezdésnek egy tizest osztott ki társainak, és rögtön a harmadik helyre ugrott. Ezúttal is Ogier volt hozzá a legközelebb, aki továbbra is vezetett, ám egyre közelebb volt hozzá márkatársa. Egy szakasszal később már a második pozíció volt a világbajnoké, hiába próbáltak meg a többiek mindent. És még csak ez után jött a hosszú gyorsasági, ahol ismét Loeb nyert, nem is kicsivel, 15 másodperccel Ogier előtt. A fordosok már 20 szekundum körül kaptak, Sordo és Solberg pedig még többet, nekik alighanem itt el is ment a kedvük a játéktól.
A nap végén még egyszer végigment a mezőny a szuperspeciálon, Ogier-Loeb volt a befutó, nem történt változás a helyezésekben. Loeb hátránya minimális, alig öt másodperc, vasárnap még csak nagyon el sem kell majd játszania Ogiernek hogy lassít. A harmadik helyen álló Latvala nem tudja velük felvenni a versenyt, annak is örül, hogy Sordo és Petter Solberg előtt sikerült egy kis fórt összeszednie a záró napra. A hatodik helyen álló Hirvonen talán még nyerhet egy-két pozíciót, mögötte a többiek már olyan messze vannak, hogy alig látszanak. Wilson és Henning Solberg már percekre, utánuk Ketomaa, míg Villagra nagy nehezen visszakapaszkodott a tízbe.
Továbbra is Ford-uralom van az SWRC-ben, Ketomaa tetemes előnyt szerzett a nap során megperdülő, de a második hellyel tökéletesen elégedett Pons előtt. Harmadik továbbra is Prokop, akinek azért jó lesz hátrafelé is figyelnie, mivel a Skoda pilótái - Sandell és Al-Attiyah - nagyon feljöttek rá. PWRC-ben két nap után is a helyiek dominálnak, Paddon nagyon sokkal vezet Gilmour és Thompson előtt.
Bár csak négy gyorsasági maradt az Új-Zéland Raliból, nem lesz egyszerű a finálé, mert mindegyik szakasz elég hosszú. Amennyiben érvényesül a papírforma, Loeb előnye óriásira nőhet összetettben, persze ehhez mindenelőtt célba kell érnie.
Ogier a tökéletes csapattárs Loeb számára. Gyors, nem hibázik, és nem méltatlankodik, ha segítenie kell a csapatnak. Nem lenne meglepő, ha jövőre ő ülne Sordo helyére
A verseny állása a második nap után:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 3:05:40,4 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +5,3 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +33,2 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +47,5 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +53,6 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:00,2 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +3:04,9 |
8. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | +5:41,4 |
9. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | +8:12,7 |
10. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +8:28,8 |
1. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | 3:13:53,1 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +1:09,4 |
3. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | +1:42,5 |
1. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo IX | 3:17:30,6 |
2. | Gilmour/MacNeal | Subaru Impreza STi | +3:36,9 |
3. | Thompson/Peden | Mitsubishi Lancer Evo X | +7:52,5 |