Talán mégsem vesztek el végleg Hirvonen világbajnoki reményei. Nem ment neki igazán a hétvégén, de egy negyedik helyre ez is elég volt
A pénteki versenynap a világbajnok kicsúszásáról, a szombati a feltámadásáról szólt, kevesen gondolták, hogy a négy gyorsaságiból álló finálé micsoda izgalmakat hoz.
Az első szakaszon még minden terv szerint ment, Hirvonen autóját helyrepofozták az előző napi malőr után, a finn futotta a legjobb időt. Az élen pedig Loeb máris megelőzte Ogiert; nem volt túl nehéz dolga, mivel a fiatal pilóta megforgott az éjjeli esőtől még nedves úton, s ez mintegy tíz másodpercébe került. Ekkor úgy tűnt, hogy ők ketten - nyomukban Latvalával - kényelmesen bevonatoznak a célba, a negyedik helyért pedig Sordo és Petter Solberg vívnak majd, mialatt Hirvonen a hatodik pozícióból nézi mindezt a hátralévő három gyorsaságin.
Attól szép a rali, hogy szinte egyik pillanatról a másikra minden a feje tetejére állhat: a hosszabbik pályán Loeb lecsúszott az útról egy elnyújtott kanyarban és letarolt néhány bokrot. Majdnem egy percébe telt, mire visszaküzdötte magát az útra, és csodával határos, hogy a C4 WRC üzemképes maradt, és egyáltalán folytatni tudta. Solberg érte el a legjobb időt, ezzel meg is előzte Loeböt, a vezető pozíció pedig visszakerült Ogierhez, Latvala öt másodperccel állt mögötte.
A szervizelési lehetőség után újra nekifutott a mezőny a két pályának. Várható volt, hogy lesz, aki túlvállalja magát, mivel szokatlanul szorosan állt az élmezőny, még a hatodik Sordo is alig fél percre volt Ogiertől. Latvalának megmondta főnöke, Malcolm Wilson, hogy préseljen ki mindent a Fordból, lesz ami lesz, és így vágott neki a finálénak a harmadik pozícióban tanyázó Solberg - hosszú idő után szeretett volna egy futamgyőzelmet.
Nagyon érik már Ogier első futamgyőzelme, de igen csalódott a francia, amiért ha csak kicsivel is, de kikapott. Ezúttal már nem merte megtenni vele a csapat, hogy a végén egy büntetéssel Loeb érdekében elvegyék tőle a második helyet
A rövidebb pályán még rendben átért mindenki, nem változott a sorrend. Loeb nyerte a szakaszt, és 0,9 másodpercre megközelítette Solberget. A záró, korábbi Új-Zéland Ralikról ismerős Whaanga Coast nevű pályán viszont sok érdekesség történt. Ogier indult elsőnek, mindössze három kanyarra volt pályafutása első győzelmétől, amikor megperdült, és veszített némi időt. Loeb következett, aki mindenáron be akarta fogni Solberget, de ő is bakizott a végén, nagyjából szintén öt másodpercet ő is otthagyott. Latvala viszont gyorsan és hiba nélkül ért végig, s egyszer csak az élen találta magát. Petter Solberg járt a legrosszabbul: annyira akart, hogy már a pálya elején eltalált egy villanypóznát, és alaposan összetörte autóját, szerencsére sem neki, sem navigátorának nem esett baja.
Ehhez képest szinte eseménytelen volt az SWRC és a PWRC mezőny harmadik napja, maradt az előző napi sorrend, Ketomaa (Ford Fiesta S2000), illetve Paddon (Mitsubishi Lancer Evo IX) végeztek az élen.
Győzőtt tehát Latvala, méghozzá úgy, hogy egyetlen szakaszt sem nyert. Valamit visszaadott csapatának az utóbbi másfél évben elkövetett baklövések után, ráadásul a Ford ezzel az örökranglistán is átvette a vezetést a Lanciától: immár 75 futamot nyertek a kékek, az olaszok 74-et, a harmadik helyen a Citroën áll 63 diadallal. Ezúttal Ogier javíthatta volna a franciák statisztikáit, de nem bírta végig a nyomást. Ilyen körülmények között csalódás lehet a második hely, ám figyelembe véve, hogy eredetileg nem is indult volna Új-Zélandon, nem rossz a 18 pont. Ezen a versenyen talán többet hibázott Loeb, mint az előző négy futamon összesen, de így is odaért a harmadik helyre, főleg a szenzációs szombati teljesítménye után, melyet még ő maga is pályafutása legjobbjaként értékelt. Negyedik lett a folyamatosan a Focus WRC beállításaival küzdő, s emiatt kedvét vesztő Hirvonen, mögötte a továbbra is kissé peches Sordo végzett. Wilson és Henning Solberg - lassan már megszokott módon - perceket kaptak az élmezőnytől, mögöttük pedig már S2000-es autó, Ketomaa következik. A finn az utolsó szakaszon előzte meg a fék nélkül autózó Villagrát, a tizedik pedig Pons lett.
Új erőt adhat a Fordnak Latvala győzelme, legalább a gyártók között szoros a bajnokság
Összetettben Loeb előnye nem sokkal csökkent, 36 ponttal áll az újdonsült második Latvala, és 44-gyel a harmadik Hirvonen mögött. Ogier a negyedik, míg Solberg, aki a futam előtt még második volt, az ötödik helyre esett vissza. A gyártóknál a Ford nagyon feljött a Citroënre, csak öt pont van közöttük. Ez könnyen ledolgozható lesz Portugáliában, ahol május utolsó hétvégéjén rendezik a következő versenyt, magyar résztvevővel.
A verseny végeredménye:
1. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 4:04:09,8 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +2,4 |
3. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +15,2 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +21,3 |
5. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +25,8 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +3:26,1 |
7. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | +6:15,3 |
8. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | +10:19,3 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +10:49,8 |
10. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +11:13,4 |
1. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | 4:14:29,1 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +54,1 |
3. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | +1:14,0 |
1. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo IX | 4:19:28,8 |
2. | Gilmour/MacNeal | Subaru Impreza STi | +3:15,4 |
3. | Thompson/Peden | Mitsubishi Lancer Evo X | +9:10,0 |
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 108 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 72 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 64 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 63 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 53 |
6. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 34 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 30 |
8. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 24 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 22 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 14 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 156 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 151 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 75 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 74 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 32 |
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 68 |
2. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 48 |
3. | Andersson/Andersson | Skoda Fabia S2000 | 40 |
1. | Araújo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo | 58 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 50 |
3. | Arai/Barrit | Subaru Impreza STi | 30 |