Egyelőre nem bír Ogier-vel Loeb, öt szakasz azonban még hátravan. Ők ketten uralják a Portugál-ralit
A csapatok kiemelt jelentőséget tulajdonítottak a rajtpozíciónak, ezért a pénteki versenynap végén többen is szándékosan lassítottak. Ogier rajtolt elsőnek, és mivel Loeb előtt még Sordo is takarította az utat, mindenki azt várta, hogy a világbajnok ugyanazt fogja tenni, amit már oly sokszor: a futam második napján öles léptekkel ledolgozza hátrányát, átveszi a vezetést, majd annyi előnyt hoz össze, amely már kitart a vasárnapi szakaszokon. Ken Block nem indulhatott el, miután az előző napi balesete után technikai bizottság úgy ítélte meg, hogy a Focus WRC bukócsöve is megsérült, márpedig így nem szabad versenyezni - legközelebb Németországban próbálhatja meg. (Ha ott is elesik, az fájni fog, mert ott aszfaltos futamot rendeznek.)
Az első gyorsaságin Loeb terve megvalósulni látszott, miután ő érte el a legjobb időt a két gyári Ford-pilóta előtt. Petter Solberg jött utánuk, Ogier és Sordo kissé lemaradtak, ők még elég nagy porban mentek. Az útviszonyokon kívül még egy fontos tényező volt, amely alaposan befolyásolta az eredményeket: az abroncsok állapota. Hiába használta kötelező jelleggel mindenki a keményebb keverékű Pirelli murvagumikat, tudni lehetett, hogy aki nem kíméli őket, bajban lesz a szervizpark előtti utolsó pályán. Addig azonban még volt egy hosszú, 25 km-es szakasz, melyet szintén Loeb nyert, s ezzel fel is jött a második helyre. Mégsem ez volt a Vascao nevű gyorsasági legfontosabb eseménye, hanem Latvala kiesése. A fiatal finn sokadszor is buta hibát követett el, lecsúszott az útról, és egy fával való találkozás a szombati versenyzés végét jelentette számára. Hirvonen is peches volt, ő egy defektet kapott, emiatt visszaesett az ötödik helyre.
Aki spórolt a gumikkal, gyors volt a harmadik pályán - Petter Solberg tartalékolt a legjobban, ezzel ő is felirakozott a szakaszgyőztesek közé. Sordo volt a második, Loeb a harmadik, ezzel kialakult az állás féltávnál: Ogier kezdeti előnye épp megfeleződött, Loeb már csak 22 másodperccel állt mögötte, ez pedig nem sok jót ígért a fiatal pilóta számára. Sordo még tartotta magát a harmadik helyen, de Solberg egyre jobban jött fel rá, és Hirvonen sem volt messze. A többiek számára nyugodtabb volt a helyzet, Henning Solberg és Wilson között már egy perc volt, és az utánuk következő Östberg is másfél perccel vezetett Räikkönen előtt.
Mintha már hallottuk volna: Latvala sajnálja hogy cserbenhagyta csapatát, és ígéri, hogy többé nem fordul elő ilyen. A vezetőség egyre bosszúsabb a hibák miatt
Tanulva a délelőttiekből, mindenki megpróbálta okosabban beosztani a gumijait a nap hátralévő részére. Kivéve Ogiert, aki ezzel - dacára annak, hogy elsőként indult - nyerte a szakaszt. Ezen Loeb is meg volt lepődve, azt mondta, hogy megemeli a kalapját márkatársa előtt, mert ez igencsak derék teljesítmény volt. Hirvonen ismét kikapott a Citroënektől, ám ő tudatosan ment lassabban, hogy a következő pályákon is legyen tapadása. Sordo már a második szakaszon gumikopással küzdött, le is maradt a többiektől, még Henning Solberg is jobb időt futott nála. Loeb ért célba leggyorsabban, de ő is érezte, hogy ez kevés lesz az első helyhez - Ogier még mindig 23 szekundummal vezetett előtte. Petter Solberg közben felosont a harmadik helyre, Hirvonen pedig már dörzsölte a tenyerét, abban bízott, hogy az utolsó pályára neki lesz a legjobb a gumija.
Lehet hogy ez így volt, de a két Sébastien mégis jobb volt nála: Loeb kicsivel volt gyorsabb Ogiernél. Utóbbi előnyéből így is 21 másodperc maradt a záró napra, amely elégnek tűnik, persze ha a csapat nem szól bele a sorrendbe. Remélhetőleg ez nem fog megtörténni, hiszen Ogiertől idén "vettek már el" jó helyezést, ráadásul olyan jól vezet Portugáliában (is), hogy igazán megérdemelné pályafutása első világbajnoki futamgyőzelmét, továbbá Latvala kiesése miatt a gyártók között így is maximális pontszámmal kalkulálhat a Citroën. A harmadik helyet Petter Solberg birtokolja, viszont számára nem lesz egyszerű a záró nap, mivel Sordo nincs messze tőle, és Hirvonen is megígérte, hogy mindent megtesz vasárnap, hogy a dobogóra állhasson. A hatodik helyen álló Henning Solberg már több mint három perccel marad el Ogiertől, igaz, napközben többször szerelnie kellett a Fordot. Wilson és Östberg követik, ők is beszedtek a nap folyamán egy-egy defektet, de még így is magabiztosan vezetnek Räikkönen előtt. A finn egészen az utolsó szakaszig remekül ment, nem vállalt túlzott kockázatot, navigátora megértette vele, hogy egyelőre még ez a tempó nevezhető számára viszonylag biztonságosnak. Ott viszont mégis lecsúsztak az útról, szerencse, hogy egy kis időveszteség árán vissza tudtak térni a pályára. A legjobb tízbe még a holtversenyben álló Villagra és Al Quassimi fértek be, vasárnap minden bizonnyal mindketten előrébb szeretnének lépni majd.
Az SWRC mezőnyben lassan alig akad olyan páros, aki még nem esett volna ki, Al-Attiyah és Andersson is pórul jártak (utóbbinak néhány nem eléggé meghúzott kerékcsavar lett a veszte), így Ketomaa meglehetősen nagy előnnyel vezet Pons és Kosciuszko előtt. A JWRC kategóriában is feje tetejére állt a sorrend, esett-kelt mindenki, még a vezető Abbring és két defekttel ért célba. Kruuda és Burkart már nem nagyon szorongathatják meg, több perces a hátrányuk.
Sokat ér Räikkönennek Kaj Lindström tapasztalata. Mäkinen egykori navigátora megtalálta azt a tempót, amely már egész gyors, de nem vezet kieséshez
A péntekinél sokkal jobb napot zárt a Turán/Zsíros duó. Sikerült célba érniük, és volt egy-két biztató idejük is, annak ellenére hogy ismét defektek hátráltatták őket. Az utolsó két szakaszon végre minden stimmelt, egy 13., és egy 16. idő volt a kitartás jutalma. Rájuk is, és a mezőny versenyben maradt részére öt gyorsasági vár még, közöttük az utolsó szuperspeciál, amely megegyezik azzal, melyen csütörtökön mentek a versenyzők. Lehet, hogy még akkor is lesz tétje a küzdelemnek, hiszen a harmadik helyért nagy meccs várható.
A verseny állása a második nap után:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 2:50:48,1 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +21,1 |
3. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +52,2 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:05,7 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:13,9 |
6. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | +3:02,8 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +4:41,8 |
8. | Östberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | +5:36,7 |
9. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +7:29,7 |
10. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +7:55,1 |
29. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | +30:49,7 |
1. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | 3:00:39,0 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +3:08,7 |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Skoda Fabia S2000 | +5:20,8 |
1. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 3:16:46,3 |
2. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | +4:44,1 |
3. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | +10:55,3 |