Az előző két verseny magasabb létszáma után a Salgó-Gemer Ralin csak három páros képviselte az Iharos és Goller Országos Historic Rallye Bajnokság mezőnyét. Az állandó résztvevőnek tekinthető Wirtmann-Schneer páros mellett Varga Roland új navigátorral, Németh "Szeleptől" kikölcsönzött Béres "Unicum" Attilával állt rajthoz. De a miskolci futamot anyagi okok miatt kihagyó Varga-Keresztes páros is visszatért, természetesen az örök optimizmusukat és jókedvüket éppúgy nem hagyták otthon, mint Volkswagen Sciroccójukat.
A Wirtmann-Schneer páros és a Ford Escort Mk. 1 RS 2000
Mind a szlovák, mind pedig a magyar futam befutója előre borítékolható volt, a három páros autójának erősorrendje Ford Escort, Volkswagen Scirocco, Lada 2101-es volt. Ennek megfelelően mind a két versenyt a Wirtmann-Schneer páros nyerte, mind a kétszer a Varga-Keresztes páros lett a második, és a Varga-Béres duó a harmadik. Ennek ellenére mindhárman nagyon komolyan vették a versenyt, hiszen a historic szellemiségéhez az is hozzátartozik, hogy a versenyeken pusztán a sport szeretete miatt érdemes rajthoz állni, és ha nincs ellenfél, akivel késhegyre menő harcot lehetne vívni, akkor is lehet egy jót autózni.
Ez igaz volt a hat szlovák gyorsaságira, ahol flottul működött minden, élvezetesek voltak a pályák. Szombat este a teljes mezőny átköltözött Ózdra, ahol egy prológ jellegű szakaszt kellett teljesíteni a városi stadionban. Ennek a szervezése már hagyott egy kis kívánnivalót maga után, a historic mezőnye egy teljes versenynap után két órát kellett várakozzon, mire sorra került. Mivel pedig a szervizüket már előre elküldték Salgótarjánba, a két órát étlen-szomjan töltötték. Ráadásul, ahogy esteledett, úgy hűlt az idő is, és még hátravolt egy etap Salgótarjánban, meg a vasárnapi rajt.
Varga István, Keresztes István és a Scirocco a sárban
Másnap a hat tervezett gyorsaságiból egyet az időjárás miatt törölni kellett. A historic mezőnye a kisterenyei körgyorsaságin az első osztály után indult, így egy már nyomvályús pályán versenyeztek, amit nem éppen az öreg autóknak találtak ki. Az egész mezőnyből talán a Varga-Béres páros volt az egyetlen, akik élvezték a pályát és a mostoha körülményeket. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy Varga Roland a közeli Nagybátonyban született.
Szeretik a nézők Varga Roland Ladáját
Az Országos Historic Rallye Bajnokság a Salgó-Gemer Rali után nyári szünetet tart. A Magyar Rallye Bajnokság három murvás futammal folytatódik, amelyen a historic nem vesz részt, így legközelebb csak szeptember 25-án csatlakozik a mezőnyhöz a Baranya Kupán.
A Salgó-Gemer Rally, Historic futamának végeredménye:
Szombat | |||
1. | Wirtmann Ferenc-Schneer László | Ford Escort Mk1 RS2000 | 52:36,0 |
2. | Varga István-Keresztes István | Volkswagen Scirocco | + 9:11,0 |
3. | Varga Roland-Béres Attila | Lada 2101 | + 11:48,8 |
Vasárnap | |||
1. | Wirtmann Ferenc-Schneer László | Ford Escort Mk1 RS2000 | 44:06,1 |
2. | Varga István-Keresztes István | Volkswagen Scirocco | + 3:44,4 |
3. | Varga Roland- Béres Attila | Lada 2101 | + 7:41,0 |