Három historic-autó indult a Salgó-ralin

Vágólapra másolva!
Egy sikeres szlovákiai és egy kevésbé szerencsés magyar futammal folytatódott az Iharos és Goller Országos Historic Rallye Bajnokság, a Salgó-Gemer Ralin.
Vágólapra másolva!

Az előző két verseny magasabb létszáma után a Salgó-Gemer Ralin csak három páros képviselte az Iharos és Goller Országos Historic Rallye Bajnokság mezőnyét. Az állandó résztvevőnek tekinthető Wirtmann-Schneer páros mellett Varga Roland új navigátorral, Németh "Szeleptől" kikölcsönzött Béres "Unicum" Attilával állt rajthoz. De a miskolci futamot anyagi okok miatt kihagyó Varga-Keresztes páros is visszatért, természetesen az örök optimizmusukat és jókedvüket éppúgy nem hagyták otthon, mint Volkswagen Sciroccójukat.

Forrás: [origo]

A Wirtmann-Schneer páros és a Ford Escort Mk. 1 RS 2000


Mind a szlovák, mind pedig a magyar futam befutója előre borítékolható volt, a három páros autójának erősorrendje Ford Escort, Volkswagen Scirocco, Lada 2101-es volt. Ennek megfelelően mind a két versenyt a Wirtmann-Schneer páros nyerte, mind a kétszer a Varga-Keresztes páros lett a második, és a Varga-Béres duó a harmadik. Ennek ellenére mindhárman nagyon komolyan vették a versenyt, hiszen a historic szellemiségéhez az is hozzátartozik, hogy a versenyeken pusztán a sport szeretete miatt érdemes rajthoz állni, és ha nincs ellenfél, akivel késhegyre menő harcot lehetne vívni, akkor is lehet egy jót autózni.

Ez igaz volt a hat szlovák gyorsaságira, ahol flottul működött minden, élvezetesek voltak a pályák. Szombat este a teljes mezőny átköltözött Ózdra, ahol egy prológ jellegű szakaszt kellett teljesíteni a városi stadionban. Ennek a szervezése már hagyott egy kis kívánnivalót maga után, a historic mezőnye egy teljes versenynap után két órát kellett várakozzon, mire sorra került. Mivel pedig a szervizüket már előre elküldték Salgótarjánba, a két órát étlen-szomjan töltötték. Ráadásul, ahogy esteledett, úgy hűlt az idő is, és még hátravolt egy etap Salgótarjánban, meg a vasárnapi rajt.

Forrás: [origo]

Varga István, Keresztes István és a Scirocco a sárban


Másnap a hat tervezett gyorsaságiból egyet az időjárás miatt törölni kellett. A historic mezőnye a kisterenyei körgyorsaságin az első osztály után indult, így egy már nyomvályús pályán versenyeztek, amit nem éppen az öreg autóknak találtak ki. Az egész mezőnyből talán a Varga-Béres páros volt az egyetlen, akik élvezték a pályát és a mostoha körülményeket. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy Varga Roland a közeli Nagybátonyban született.

Forrás: [origo]

Szeretik a nézők Varga Roland Ladáját


Az Országos Historic Rallye Bajnokság a Salgó-Gemer Rali után nyári szünetet tart. A Magyar Rallye Bajnokság három murvás futammal folytatódik, amelyen a historic nem vesz részt, így legközelebb csak szeptember 25-án csatlakozik a mezőnyhöz a Baranya Kupán.

A Salgó-Gemer Rally, Historic futamának végeredménye:

Szombat
1.Wirtmann Ferenc-Schneer LászlóFord Escort Mk1 RS200052:36,0
2.Varga István-Keresztes IstvánVolkswagen Scirocco+ 9:11,0
3.Varga Roland-Béres AttilaLada 2101+ 11:48,8


Vasárnap
1.Wirtmann Ferenc-Schneer LászlóFord Escort Mk1 RS200044:06,1
2.Varga István-Keresztes IstvánVolkswagen Scirocco+ 3:44,4
3.Varga Roland- Béres AttilaLada 2101+ 7:41,0


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről