Petter Solbergnek megint remekül megy, ha csak kicsivel is, de ő vezeti a versenyt. Szombaton nehéz lesz elsőként mennie, ha nem ered el az eső
Nem érkezett meg a várt eső, így poros utakon kezdődött a rali. Petter Solberg indított a legjobban, ő nyerte az első szakaszt Ogier és Latvala előtt. Úgy tűnik, mégis számított valamennyit a még a hét elején, helyben végrehajtott teszt a norvég számára, mely a gyáriaknak tilos volt, de ő ugye privát indulónak számít. A második gyorsasági az eredetileg nem is nevező, de a gyártól végül mégis lehetőséget kapó Ogieré lett, a végre valamit felmutató Wilsont előzte meg. Persze a többiek is nagyon közel voltak: az utóbbi futamokon rendszeresen a győzelemért csatázó hat pilóta (Loeb, Sordo, Hirvonen, Latvala, Solberg, Ogier) négy másodpercen belül volt egymáshoz képest.
A harmadik pálya hosszabb volt, több mint 32 km-es, itt már lehetett arra számítani, hogy az elsőként indulók veszíteni fognak némi időt. Ez be is jött, a legjobban Sordo profitált idei eddigi gyengébb teljesítményéből, amelyből adódóan ezúttal kedvező volt a rajtpozíciója, és nagyon elverte a mezőnyt. A második Latvalának is 7, az elsőnek rajtoló Loebnek pedig 16 másodpercet adott, s ezzel az élre is állt. A Stobart Fordok számára viszont nem sikerült jól a gyorsasági: Wilson elveszítette egyik oldalablakát, Henning Solberg autójából pedig fura zajok jöttek, emiatt óvatosabban hajtott a pilóta. A délelőtti kör utolsó pályája tartogatta a legnagyobb meglepetést. Egy szűk hídon való átkelésnél Loeb C4-ese megcsúszott és nekiment a korlátnak, emiatt az autó oldala megsérült, és kinyílt az autó. Muszáj volt ragasztószalaggal rögzíteni, és csak utána tudott továbbmenni a világbajnok, nagyjából másfél percbe került a mutatvány. Egyébként ismét Sordo volt a leggyorsabb, ám a többiek szorosan ott voltak a nyomában.
Latvala eddig teszi amit kell, és ott van az élen. Feladata az, hogy valahogy kikaparja a gesztenyét Hirvonen számára
Elég volt egy apró hiba a spanyoltól az délutáni első gyorsaságin, és máris a harmadik helyen találta magát, a szakaszgyőztes Ogier, és Latvala is megelőzte. Solberg is megcsúszott az egyik kanyarban, néhány másodpercet ő is elvesztett ezzel. A Citroën Junior Team reménysége a következő pályán megerősítette vezető helyét, Loeb pedig megkezdte a felzárkózást egy második idővel. A két hosszabb pálya következett, és mivel a mezőny délelőtt már egyszer végigment rajtuk, másodszorra már nem jelentett hátrányt elsőként rajtolni. Loeb ennek megfelelően 100%-ot autózva nyerte az egyik szakaszt, a másikon második lett (Solberg mögött), ezzel némileg csökkentette hátrányát az elől viaskodó négyessel szemben. Ott ugyanis felváltva állt az élen Ogier, Latvala és Solberg, Sordo szorosan mögöttük, míg Hirvonen kissé lemaradva követte őket. A szuperspeciál előtt az eddigi idei legjobbját nyújtó Wilson állt a hatodik helyen, Loeb addigra még nem fogta be, de már nagyon megközelítette. Henning Solberg jött nyolcadikként, míg a mezőny kilencedik WRC-jének nem nagyon ment pénteken: Villagrát az SWRC éllovasai is meg-megelőzték.
Közöttük Ketomaa és Pons vitték a prímet, kiszorították az argentint a tízből, saját kategóriájukban pedig Prokopot előzték meg, mindhárman Ford Fiesta S2000-essel indultak. A PWRC népes mezőnye jóval lassabb volt náluk, pedig az első három pozícióban helyi pilóták állnak: Paddon mögött Gilmor és Thompson következnek. A győzelmi reményekkel érkező japán Arai baleset miatt kisesett a versenyből.
Szombaton nyolc szakasz vár a mezőnyre. Loeb a másfél perces hátránya ellenére sem tett le arról, hogy a dobogón végezzen, remélhetőleg nem úgy szeretne odajutni, ahogy tavaly Lengyelországban szerzett a vliágbajnoki cím sorsában végül főszerepet játszó két pontot: akkor a komplett Citroën-gárda kiállt előle. Ezúttal legfeljebb Sordo és Ogier tehetnek neki szívességet, ám igen sportszerűtlen lenne, ha ez megtörténne.
Várhatóan a hltvlge hátralévő részében esik majd Új-Zélandon, ezért nem lesz hátrányban az elsőként induló Solberg. Előnye minimális üldözőivel szemben, az első öt helyen álló páros közül akárki kerülhet az első helyre a záró nap előtt.
Második időt is futott Wilson, akire már nagyon ráférne egy kis siker. Még jobb lehetett volna, ha délelőtt nem esik ki autójából az egyik oldalablak, mindenesetre egyelőre így is Loeb előtt áll az angol
A verseny állása az első nap után:
1. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 1:35:51,3 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1,4 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +3,9 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +8,7 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +20,2 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +1:09,7 |
7. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +1:19,8 |
8. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | +1:45,3 |
9. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | +4:18,0 |
10. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +4:40,5 |
SWRC:
1. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | 1:40:09,3 |
2. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +22,5 |
3. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | +1:02,4 |
1. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1:41:27,6 |
2. | Gilmor/MacNeal | Subaru Impreza STi | +2:02,1 |
3. | Thompson/Peden | Mitsubishi Lancer Evo X | +3:08,6 |