Ezúttal ifj. Béres lesz hazai pályán, legalábbis szombaton. Akkor majd kiderül, ki a legény a magyarok közül
A harmadik aszfaltos futam következik a hazai ralibajnokságban, amely - ahogy a márciusi egri nyitány is - északi szomszédaink pontvadászatába is beszámít. A tavalyi Salgó-Gemer Ralihoz hasonlóan az első napi pályákat Rimaszombat környékén jelölték ki, majd szombat este Ózdra látogat a mezőny egy salakpályás szuperspeciál erejéig. Vasárnap pedig két legendás pályán folytatódik a verseny: a Zagyvaróna-Cered szakasz, illetve a Kisterenyei körgyors szerepel a programban. Mindkettő átalakult a korábbiakhoz képest: előbbit újraaszfaltozták, így inkább hegyi pálya jellegű gyorasasági lett belőle, utóbbi pedig új nyomvonalon fut a klasszikus verzióhoz képest, maradt viszont a vegyes murva-aszfalt borítás. Sajnos az elmúlt napok időjárása nem könnyítette meg a rendezők dolgát, ám az ígéretek szerint a rajtig versenyzésre alkalmas állapotba hozzák az utakat.
A legutóbbi, miskolci futamnak még voltak utózöngéi: Turán Frigyes autójában szabálytalannak találták az üzemanyagot a verseny utáni ellenőrzésen, ezért kizárták őket - a csapat fellebbezett, hivatalos végeredmény tehát egyelőre nincs. Ők egyébként nem indulnak a Salgó-ralin, mivel már a következő hétvégére, Portugáliára, és a Peugeot 307 WRC-re koncentrálnak.
Nélkülük is nagyon erős lesz a mezőny: a miskolci győzelemért csatázó négyes - Asi, Janika, Herczig, Turi - ezúttal is összecsapnak egymással, és alighanem közülük kerül ki a majdani győztes. A kérdés a szokásos: gyorsabbak lesznek-e az S2000-es autók az N4-eseknél? Négy hete elképesztően szorossá vált a vége, Asi kezdeti előnye 1,9 másodpercnyire olvadt a célig.
A Peugeot 207 Miskolcon már majdnem nyerő volt, Janika ezúttal tényleg győzni szeretne. Ez nem lesz egyszerű, mert rajta kívül legalább hárman ugyanezt akarják
A szlovákiai versengésben értékelt párosok színesítik a mezőnyt, és állítanak majd mércét a magyarok számára. Béres József és a lengyel Grzyb egy-egy Skoda Fabia S2000-essel neveztek, de lesz néhány WRC is a mezőnyben, a nézők nagy örömére.
Az említetteken kívül többen is joggal pályázhatnak valamelyik dobogós helyre. Több olyan egység van, amely idén eddig várakozáson alul teljesített, így ha lehet, még az eddigieknél is szorosabb csata várható. Az igen népes csúcskategória miatt a "kisebbek" viszonylag kevesebb figyelmet kapnak idén, pedig ott is zajlik az élet. A kétkerék-hajtásúak között Bútor és az S1600-as C2 a favorit, ám ezúttal lehet hogy egy R3-as autó megszorítja. Szabó Gergő, 2009 romániai bajnoka egy Renault Clioval próbál szerencsét, feladva a leckét kategóriatársainak. Tekintve hogy a külföldi versenyeken az R3-as autók csaknem olyan gyorsak, mint az S1600-asok, érdekes meccs lehet ebből is, továbbá az sem érdektelen, hogy abszolútban melyik helyre érnek majd oda.
A Salgó-Gemer Ralin indulnak a historic autók, illetve a másodosztály is, összesen nagyjából 150 páros szerepel a nevezési listákon. Rajt szombat délelőtt Szlovákiában, cél vasárnap délután Salgótarjánban.
Herczigék csak a negyedik helyen állnak a bajnokságban, hogy előrelépjenek, le kell győzniük a legnagyobb riválisokat. Az övékével együtt három Skoda Fabia S2000 is lesz a mezőnyben
A bajnokság állása:
1. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 40 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 27 |
3. | Turi/Nándi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 25 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 16 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 16 |
6. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 10 |
7. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 6 |
8. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 6 |
9. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 4 |
10. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 4 |