Alighanem kötélből vannak Aschenbrenner idegei, ismét kiélezett csatában győzött, ezúttal Herczig előtt néhány másodperccel
Meglehetősen szorosnak ígérkezett a Bükfürdő-rali második napja, mivel szombaton Aschenbrenner mindössze 2,8 másodperces előnnyel ért célba, ráadásul a vasárnapi pályák technikásabbnak - az S2000-es autóknak jobban fekvőnek - tűntek. A harmadik helyért is óriási tülekedés folyt, féltucatnyian is megcélozták a dobogót, pedig azon Asi és Herczig mellett csak egy kiadó hely volt - legalábbis elméletben.
Az első pályán Herczig azonnal meg is fordította az állást, öt másodpercet vert Asira, akit Balogh is megelőzött, Botka pedig egált futott vele. A második helyre visszaeső pilótát nem lepte meg a dolog, ő a második és a harmadik gyorsaságira való gumit választott. Számítása - mint már annyiszor - bevált: a laktanyában rendezett szakaszon ő érte el a legjobb időt, Hercziget még Turán is megelőzte, majd a Horvátzsidány és Csepreg közötti úton nemcsak újabb szakaszgyőzelmet szerzett, hanem egy kis előnyre is szert tudott tenni. (Boroznaki futotta a második, Turán a harmadik időt.) Közben Spitzmüllerék műszaki hiba miatt kiestek a versenyből, ezért a szervizparkban már el is kezdte a csapat felkészíteni az autót tulajdonosa, Szabó Gergő következő romániai megmérettetésére.
Féltávnál tehát Asi vezetett öt másodperccel Herczig előtt, a harmadik helyen még mindig Botka autózott, akire egyre inkább jött fel Baloghot már megelőző Turán. Ifj. Tóth vasárnap is eléggé megfontoltan kezdett, és egyébként sem találta a megfelelő ritmust, ez a magyarázata, hogy "csak" a hatodik helyen állt a Peugeot 207-essel.
Idei legjobb eredményét érte el Herczig, de mégsem elégedett, hiszen karnyújtásnyira volt tőle a győzelem. Veszprémben újra megpróbálhatja
Az utolsó három szakasz előtt az volt a képlet, hogy Herczignek az első pályán van igazán esélye legyőzni a turbós autókat, a második nagyjából egyforma mindenkinek, a harmadik viszont inkább a nagyobb végsebességű gépeknek - a Lancereknek - kedvez. Acsádon Herczig valóban gyorsabb volt Asinál, Turán viszont mindkettejüknél jobb időt autózott, és nagyon megközelítette Botkát. Ő nem hagyta magát, ezt pedig egy abszolút első idővel nyomatékosította a következő szakaszon, ahol Kazár lett a második, Asi és Herczig között gyakorlatilag nem változott a különbség.
Miskolcon Asi 1,9 másodperccel nyert Janika előtt, Salgótarjánban is az utolsó szakaszra maradt döntés, és Bükfürdőn is az a helyzet állt elő, hogy az utolsó gyorsasági előtt mindössze kettő szekundummal vezetett a piros-fekete Mitsubishi. Aschenbrenner és Herczig is kihozták gépeikből a maximumot, egyikük sem hibázott, végül előbbi nyerte a szakaszt, és ezzel a versenyt is. A Skoda futott be másodiknak, egy kissé csalódott pilótával a volánnál. Botkáék autója nem bírta végig, tönkrement benne a motor, így Turán lett a harmadik. Balogh negyedik helye igen megérdelt, a sok jó részeredmény után ezúttal a végén is örülhetett a páros, pláne hogy Janikát is megelőzték, aki ezúttal kénytelen volt megelégedni az ötödik hellyel. Utána az S csoport autói és a maradék pontszerző N-es Lancerek következtek, sokan idei legjobbjukat érték el. Bútor a 19. helyre tudta behozni az S1600-as C2-est, ezúttal a körülmények az összkerékhajtású autóknak kedveztek.
Mivel a bajnokságban második helyen álló ifj. Tóth János csak nyolc pontot szerzett, Asi előnye a tabellán alaposan megnőtt. Veretlenül, 80 ponttal vezeti a bajnokságot, Janika már 30 ponttal marad el tőle, Herczig pedig feljött harmadiknak, megelőzve a még szombaton kieső Turit.
Az egész versenyen nagyon jól mentek Turánék, szakaszgyőzelmeket is szereztek, és végre a dobogóra is felfértek. A csapat újra vb-futamra készül, Bulgária a következő cél
A következő futamon, Veszprémben (a versenyt az előzetes hírekkel ellentétben megrendezik, nem marad el) Asi akár már bajnok is lehet, de egyelőre még nem csak rajta múlik a dolog. Az biztos, hogy a vetélytársak mindent meg fognak tenni, hogy legalább egy futamgyőzelmet szerezzenek, és megszakítsák a már-már csodaszámba menő sorozatot.
A verseny végeredménye:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 1:08:14,1 |
2. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | +5,1 |
3. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +54,0 |
4. | Balogh/Kiss | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:08,1 |
5. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +1:33,1 |
6. | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII | S3 | +1:37,8 |
7. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:42,1 |
8. | Boroznaki/Kiss | Mitsubishi Lancer Evo VI | S3 | +1:44,2 |
9. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:49,3 |
10. | ifj. Cseh/Dobos | Mitsubishi Lancer Evo VI | S4 | +2:08,6 |
A kategóriák győztesei:
N4 | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Ábrahám/Tóth | Honda Civic Type-R |
N2 | Zagyva/Tisch | Suzuki Swift Sport |
A7 | Pálinkás/Bagaméri | Honda Civic R3 |
A6 | Magyar/Budai | Suzuki Swift Sport |
S4 | ifj. Cseh/Dobos | Mitsubishi Lancer Evo VI |
S3 | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII |
S1 | Fogasy/Szabó | Lada VFTS |
A bajnokság állása:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 84 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 51,6 |
3. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 46 |
4. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 35 |
5. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 24,4 |
6. | Balogh/Kiss | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 18 |
7. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 16 |
8. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 11,2 |
9. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 10,6 |
10. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 9,2 |
A Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett