Nagyon gyors az S2000-es Fabia murván is, de egyelőre csak második a Herczig/Baranyai duó. Hátrányuk minimális Aschenbrenner mögött
Az elmúlt napok esőzései komoly nyomokat hagytak a pályákon, főleg a hosszúperesztegi gyorsasági vált helyenként dagonyává. A másik - mert hogy összesen kettő szakasz szerepelt a programban, melyeket háromszor illetve kétszer kellett teljesíteni -, káldi körgyorsaságin viszont az aszfaltos részek rejtettek hibázási lehetőséget, így többen a visszafogottságra szavaztak.
Nem úgy Aschenbrenner, aki vezeti a bajnokságot, és rendre jól szerepel a helyi pályákon. Alaposan bekezdett, több mint hat másodpercet adott az első gyorsaságin Turánnak, és nyolcat Herczigéknek. Mögöttük Turi, Balogh, és a visszatérő Spitzmüller érkeztek, utóbbi ötödik fokoztat nélkül teljesítette a szakaszt. Ifj. Tóth óvatosan kezdett, ezért maradt le kissé az élmezőnytől.
A második pálya csupa egyenesből és derékszögű kanyarból állt, a nagy sár miatt sokan elhibázták egyik-másik féktávot. Így járt Asi is, aki rögtön az első fordulóban túlcsúszott, és ezzel elvesztegetett egy kis időt. Herczig nem rontott, nyerte a szakaszt, gyakorlatilag lelépte a többieket: a legjobban még az S3-as kategóriában autózó ifj. Cseh közelítette meg egy Evo VI-ossal, a harmadik Botka már 13 másodpercet kapott a Skodától. Turi Tamás Mitsubishije viszont egyszerűen elnémult menet közben, a korábbi abszolút bajnoknak fel kellett adnia a versenyt.
Ifj. Tóthnak nem nagyon jött ki eddig a lépés, de a dobogóra még könnyen odaérhetnek. A második nap pályái elvileg nekik kedveznek majd
A szervizbe vezető hosszú etapon volt ideje átgondolni a párosoknak, hogy min kell változtatni, úgy tűnt, hogy a túl nagy lendület nem kifizető a mély talajon, viszont óvatoskodni ilyen erős mezőnyben meg nem igazán lehet. Kora délutánra tértek vissza az autók Káldra, ahol a változatosság kedvéért Turán volt a leggyorsabb néhány tizeddel a felzárkózást megkezdő Asi előtt. Mögöttük Herczig, Balogh és Janika következtek, kezdett eléggé összesűrűsödni az élmezőny. Ekkor már száradt mindkét pálya, s ez úgy tűnik az abszolútban nem értékelt A8-as autóknak kedvezett: a negyedik szakaszon Matics ért végig leghamarabb Asit is megelőzve, majd Boroznaki következett, szintén egy A-s Evoval. Csak utánuk érkeztek az S2000-es autók, Herczig-Tóth sorrendben, majd Balogh, Botka és Spitzmüller. Ekkor - egy szakasszal a vége előtt - Herczig összetettbeli előnye 0,2 másodpercre olvadt Asi előtt, a többiek pedig már jócskán lemaradtak, a harmadik Turán 15, a negyedik Botka pedig 25 szekundum hátrányban volt már.
Ismét szerviz (és több órás szünet) után folytatódott a csata, a napot lezáró körgyorsaságival. Asi három másodperccel előzte Hercziget, ezzel a vezetést is átvette, míg Turán hibázott, és visszaesett a hatodik helyre. A harmadik pozícióban így az egész nap folyamán kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Botka áll, Balogh a negyedik, ifj. Tóth pedig az ötödik. Ahogy az első két helyen, a további pontszerző helyeken is igen szoros a csata, Botka és a kilencedik ifj. Cseh között nincsen húsz másodperc.
A kétkerék-hajtásúak nem igazán éltek a Bükfürdő-rali pályáin, főleg nem a délelőtti a mély sárban. Bútor Róbert minden tudása is csak az abszolút 25. helyre volt elég, de ezzel is ő a legjobb a kisebb autók között. A másodosztály is versengett a nap folyamán, az A-N csoportban a Bereczki/Kozma duó győzött Hondával, az F csoportban pedig a Vingler/Fedor páros volt a leggyorsabb, Mitsubishivel.
Egyelőre Balogh a meglepetésember, negyedik helyről várhatja a rali második napját
Folytatás vasárnap reggel, hat gyorsasági után dől majd el, hogy ki nyeri a szezon első murvás versenyét.
A verseny állása egy nap után:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 37:49,4 |
2. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | +2,8 |
3. | Botka/Szenner | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +32,0 |
4. | Balogh/Kiss | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +35,5 |
5. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +37,6 |
6. | Turán/Zsíros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +38,7 |
7. | Spitzmüller/Tóth | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +42,4 |
8. | Matics/Viczena | Mitsubishi Lancer Evo VII | S3 | +44,0 |
9. | ifj. Cseh/Dobos | Mitsubishi Lancer Evo VI | S3 | +51,2 |
10. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:10,6 |