Többekhez hasonlóan Janika is hosszabb teszttel készült az első laza talajú futam előtt. A Peugeot Miskolcon és Salgótarjánban is a második helyen futott be, ezúttal a győzelem a cél
A tabellára pillantva egysíkúnak tűnhet a bajnokság eddigi lefolyása, hiszem három aszfaltos futam az Aschenbrenner/Pikó páros 100%-os teljesítménnyel vezet. Pedig nem volt egyszerű egyik verseny sem, mindannyiszor nüanszokon múlt a győzelem sorsa, a legutóbbi Salgó-Gemer Ralin például az utolsó gyorsaságin leszakadó eső döntött.
Murván folytatódik a versengés, régi-új helyszínen. Bükfürdő lesz a futam központja, a pályák viszont a korábbi Szombathely-ralikról lehetnek ismerősek, bár ez a viadal tavaly nem szerepelt a naptárban, de előtte évekig igen. Viszonylag jó minőségű, kevésbé autógyilkos pályák várják a mezőnyt, viszont igen tempósak az utak, s ez a turbós kocsik malmára hajthatja a vizet.
Mert ezúttal is ez a kérdés: N4 vagy S2000? A Mitsubishiknek és a Subaruknak a lobogós gyorsaságik kedveznek a magasabb végsebességük miatt, míg az S2000-es gépeknek inkább a technikás, kanyargós utak fekszenek. Asi hagyományosan jól szerepel a vasi pályákon, anno még a WRC-k között is nyert futamot az A8-as Evo VI-ossal, de többen is eltökéltek abban a tekintetben, hogy nem hagyják nyerni a zirci pilótát. Elsősorban ifj. Tóth és Herczig a legveszélyesebbek rá, ha a technikai feltételeket nézzük, hiszen mindketten a papíron gyorsabb S2000-es versenyautókkal indulnak.
Az élmezőnyből Herczig nem győzött még Vas megyében, ezúttal megtörhet a jég. Ehhez persze az is kellene, hogy véget érjen az idei pechsorozata
Rajtuk kívül az első versenyt majdnem megnyerő Turi, az eltiltás és a portugáliai kirándulás után visszatérő Turán, illetve a 2008-as abszolút bajnok Spitzmüller is könnyen győzhet. Utóbbi pilótát mostanában inkább egy Ferrari pályaautóban lehetett látni, valamint ő nyerte a legutóbbi román bajnokit, ezúttal Magyarországon is újra kipróbálja magát egy Evo IX-esben, Tóth Imre navigálása mellett.
Mivel a pontvadászat féltávhoz ér a bükfürdői versennyel, lassan elkezdődhet a számolgatás a kisebb kategóriákban is, hiszen van ahol már-már eldőlni látszik az év végi trófea sorsa. Majdnem száz nevezés érkezett az első osztályba, a mezőnyt külföldi indulók is színesítik, főleg osztrákok, akik ismét elhozzák az elnyűhetetlen 740-es Volvókat.
Éppen egy tucatnyi gyorsaságin kell majd végigmenni szombaton és vasárnap, az időjárás boríthatja fel kissé az erőviszonyokat, mivel számítani lehet némi csapadékra. Kiemelten fontos lesz tehát a gumiválasztás, segíthet a csapatoknak a csütörtöki teszt, ahol büntetlenül lehet próbálgatni mindenféle beállítást és abroncsot.
Turánék alaposan bemelegíthettek a murvára Portugáliában, bár a hétvégi pályák teljesen mások mint a vb-futamon voltak. No meg az autó sem WRC
Amennyiben ismét Asi győz, nagyon meglép a többiektől összetettben, viszont ha a vetélytársak ezúttal gyorsabbak lesznek nála, szinte újraindul a bajnokság. Rajt szombat reggel 8-kor Bükfürdőn, a cél ugyanott lesz vasárnap délután.
A bajnokság állása:
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 60 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 42 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 35 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 28 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 16 |
6. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 10 |
7. | Botka/Szenner | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 8 |
8. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 8 |
9. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 7 |
10. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 6 |