Hétvégén már kiszivárogtak az Audi A7 Sportback hivatalos fotói, így a hétfő esti müncheni premier ebből a szempontból nem sok meglepetést tartogatott. Azért az Audi végigcsinálta az előzetesen eltervezett programot: először a főtervezők, Stefan Sielaff és Wolfgang Egger léptek porondra, akik némi ragasztószalagos játszadozással demonstrálták, hogy az A7 milyen karakteres vonalakkal készült.
Elhangzott, hogy a hátsó részt egykori legendás olasz modellek inspirálták, a megoldás nemcsak dinamikus, hanem aerodinamikailag is hasznos. Számtalanszor elmondták a "sportos" jelzőt, az Audi egyértelműen ezt a tulajdonságot próbálta kidomborítani az eleganciával szemben.
Az A7-tel a négyajtós kupék piacára lépett be az Audi, de rögtön egy bátor húzással: a Sportback ötajtós kialakítással készül, így az ingolstadtiak újítóként debütálnak a szegmensben. 4969 milliméter hosszú, 1911 milliméter széles és 1420 milliméter magas az újdonság (mínusz 17 és 4-4 centiméter az A8-hoz képest), tengelytávja 2914 milliméter, amely kellően tágas lábteret biztosít a két hátsó, különálló fotelekben utazóknak. Alaphelyzetben 535 literes a csomagtartó, a hátsó ülések ledöntésével 1390 literre növelhető a raktér.
Gyári videó az A7 Sportback Google-alapú navigációs rendszeréről
Az A6 és az A8 közötti lyukat tömi be az Audi az A7-tel, az autó a következő generációs A6 padlólemezére épül, térhálós alumínium váz tehát nincs, de a könnyűfémből bőven használtak a váz elkészítése során, valamint az összes ajtó, a motorháztető és néhány egyéb alkatrész is alumíniumból van. Egyedi futóműhangolással készül az A7, amelyben egy igazi újdonság is debütál: az Audi elektromechanikus kormányrásegítést alkalmazott, amely a bemutatón elhangzottak szerint annak ellenére is nehéz döntés volt, hogy már a tanulmányt is ezzel szerelték. A végső lökést az adta meg, hogy így még többet sikerült faragni a fogyasztásból.
Négy V6-os motorral indul a forgalmazás, két dízellel és két benzinessel. Belépőmotor a háromliteres dízel 204 lóerős változata (400 Nm, quattróval 450 Nm), mely elsőkerék-hajtással és a fokozatmentes multitronic váltóval kombinálva beéri 5,3 liter gázolajjal száz kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 139 gramm. Az Audi szerint az A7 ezzel kategóriaelsőnek számít, egyetlen rivális sem képes hasonlóan alacsony értékre. A modell súlya 1695 kilogramm, amely több mint egy mázsával kevesebb a nagy ellenfél Mercedes CLS 350 CDI-nél.
245 lóerős (500 Nm) a háromliteres dízel izmosabb változata, a benzineseknél a 2.8 FSI az alapdízelhez hasonlóan 204 lóerőt teljesít, 280 Nm-es csúcsnyomaték mellett. Csúcsmotorként jelenleg a háromliteres, kompresszoros blokk érhető el 300 lóerős teljesítménnyel és 440 Nm-es nyomatékkal, összkerékhajtással és a duplakuplungos S-Tronic váltóval 5,6 másodperces százas sprintet biztosít. Az alapdízelen kívül egyébként minden kivitel quattrós.
Minden motor start-stop rendszerrel, az innovatív hőkezelő- és fékenergia-visszanyerő rendszerrel érkezik, illetve az A7-ben is elérhető az A8-ból már ismert számtalan technikai újítás, köztük a Google-féle navigáció. Újdonság a head-up display megjelenése az opciós listán.
Audiorendszerből akár 1300 watt teljesítményű Bang & Olufsen is rendelhető, 15 hangszóró biztosítja a felejthetetlen akusztikus élményt. Szélesebb körű premier a Párizsi Autószalonon, a forgalmazás nem sokkal ezt követően indul, 51 650 eurós (14,8 millió forintos) alapáron. Ebben benne vannak a LED-es hátsó lámpák, a diódás fényszórókért ellenben felárat kell fizetni.