Elkészült a Ferrari 458 Italia könnyebb és gyorsabb versenyváltozata, a Challenge utónévre keresztelt modell 2011-től bizonyíthat különböző márkakupákban. Maranellóban, az éves kereskedői összejövetelen mutatták be az autót, amelybe ugyanazt az 570 lóerős motort szerelik, mint a szériaváltozatba.
Eltérést a váltó jelent, teljesen újrakalibrálták az F1-es szerkezetet, nemcsak a váltások gyorsasága, de a fokozatok hosszúsága is változott. Jelentősen csökkentették a súlyt, vékonyabbak lettek a karosszéria-elemek és bátrabban használtak olyan könnyűsúlyú anyagokat, mint a karbonszál és Lexan.
Keményebbek lettek a rugók, feszesebbek a felfüggesztések, 30 milliméterrel csökkent a hasmagasság, a versenyfelnik 19 colosak. Bekerült az autóba az E-Diff elektronikus differenciálmű és a kipörgésgátló F1-Trac, ezek a rendszerek először debütálnak pályaversenyzésre optimalizált Ferrariban. Fioranóban 1:16.5-ös időt mentek az autóval, ez két másodperccel jobb, mint amire az előd F430 Challenge képes.