Ezekben a pillanatokban még az első helyen állt Hirvonen, és az újabb győzelem felé repült. Néhány másodperccel később az autó ronccsá vált, de azt mondta a finn, hogy az ő lelke nem tört meg
Az elmúlt napok kánikulai hősége után péntekre virradó éjjel eső frissítette fel a levegőt, és áztatta el kissé az utakat. Sárról azért nem volt szó, mindössze a port tüntette el a csapadék, illetve egy-két helyen maradtak nedvesek a pályák. Már korán reggel hihetetlen mennyiségű néző özönlötte el a környéket, de a jó szervezésnek hála ez szinte semmiféle gondot nem okozott.
A hosszú nap reggeli első gyorsaságiján kettős Ford-győzelem született, Hirvonen és Latvala át is vették a vezetést Petter Solbergtől. Mögöttük hamar kialakultak az egymással viaskodó párok: Petter Solberg Loebbel, Sordo Ogierrel, míg Kankkunen Räikkönennel találtak egymásra. A következő pályán is Hirvonen volt a leggyorsabb, egyértelműsítve győzelmi szándékát. Csapattársa viszont kissé visszaesett, mivel súrolt egy póznát, amely kiverte a szélvédőjét. A régebbi Focus WRC-t hajtó Arolainen sokkal rosszabbul járt: egyszerűen felrobbant autójának motorja, így kiesett a versenyből.
Räikkönen idén sem társasági ember: ahol a többszörös világbajnokok is elvegyülnek és mókáznak, ő ki sem száll az autójából és a telefonját nyomkodja. Egyelőre eredményei sem túl fényesek, de a pontszerző hely a kiesők jóvoltából biztosított
Rövid szusszanás után visszatért a mezőny az első pályára, a részidők ismét Hirvonen szakaszgyőzelmét ígérték, ám egy ugrató után - amelyet korábban a kedvenc kanyarjaként említett a finn - rosszul ért földet autója, a végeredmény egy ötös szaltó, és totálkár volt. Sem a pilótának, sem a navigátornak nem esett baja, a lelki fájdalom viszont annál nagyobb volt. Petter Solberg örökölte meg a vezető helyet, melyet a következő szakasz után is megtartott, ahol Sordo érte el a legjobb időt. A Subaru WRC-vel versenyző Östberg defektet kapott, három percébe került mire elhárította a hibát.
Már dél volt, mire az autók visszatértek a szervizbe, fél óra volt helyreállítani a négy gyorsasági okozta károkat. Petter Solberg alig több mint egy másodperccel vezetett Latvala előtt, mögöttük Sordo, Ogier, Loeb volt a sorrend. Henning Solberg állt a hatodik helyen, utána Wilson, majd Räikkönen, Al Qassimi és Kankkunen.
Szemmel láthatóan élvezte a nap minden pillanatát Kankkunen. Az "öreg" a helyezésére is büszke lehet, a hetedik pozícióban áll
Délután Latvala egy legjobb idővel megkezdte a támadást az első helyért, a Ford viszont újabb autót veszített: Al Quassimi is baleset áldozatává vált. Ő is felborult, épp ott, ahol tíz esztendővel ezelőtt Petter Solberg is összetört egy Focus WRC-t. Loeb visszacsúszott a hatodik helyre, nem kedvezett neki, hogy elsőként kellett indulnia, ő takarította az utat.
A következő szakaszon Latvala átvette a vezetést, míg Ogier feljött a harmadik helyre, Sordo kárára. Henning Solberg ért még el kitűnő eredményt, harmadik időt futott, ám ez volt számára a hétvége utolsó befejezett szakasza: a következőn - melyet Loeb nyert - egy hármas ugratón elveszítette uralmát a Stobart-Ford felett, s az autó néhány bukfenc során teljesen összetörött. Érdekesség, hogy a roncs saját lábán távozott a helyszínről, de a további folytatásról szó sem lehetett.
Időközben Kankkunen bemelegedett, egyre jobb időket futott, és megelőzte Räikkönent még egy tíz másodperces büntetés dacára is. A mezőny újra teljesítette az előző két pályát, az egyiken ismét Latvala, a másikon pedig Loeb autózta a legjobb időt. A világbajnok ezt a szakaszt 133 km/h-s átlaggal abszolválta, ez pedig még a hírhedten gyors Finn-rali történetében is abszolút rekord.
Akár a dobogóért is harcolhatott volna Henning Solberg, de túlvállalta magát, és gyakorlatilag megsemmisítette a narancsszínű Focus WRC-t
Este a versenyzők visszatértek Jyväskylä-ba, ahol ismét teljesítették a csütörtök esti sípályás gyorsaságit. Újfent Petter Solberg érte el a legjobb időt, ám a sorrend nem változott, így a norvég az első nap után csak a második Latvala mögött. Ők ketten vívnak a győzelemért, a mögöttük álló három Citroën nem nagyon siet - előnyük kényelmes a hatodik Wilson előtt, Loebnek pedig bőven megfelel az a harmadik hely, melyre nyilvánvalóan előzékeny csapattársai jóvoltából számíthat majd. Hetedik Kankkunen, nyolcadik Räikkönen, utánuk már az S2000-es autók következnek.
Az SWRC kategóriában eleinte a bajnokságot is vezető Ketomaa állt az élen, ám ő a déli szervizből már nem ért el a következő szakasz rajtjába, és kiesett. Hänninen vette át a helyét, ő Rantenent és Andersson előzi meg. A PWRC-sek között az észt Tänak vezet, Flodin és Paddon előtt. A magyarok remekül állják a sarat, a 46. helyen futottak be, autójuk karcmentes. Szabóék hangulata kiváló, remélhetőleg így marad ez szombat estére is.
A rali záró napján további nyolc szakaszt kell majd leküzdeni, melyek mindegyike igen hosszú, aki felgurul majd este a céldobogóra, méltán lehet majd büszke magára.
A verseny állása az első nap után:
1. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 1:10:30,7 |
2. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +9,1 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +21,8 |
4. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +32,0 |
5. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +43,7 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +2:35,3 |
7. | Kankkunen/Repo | Ford Focus RS WRC | +3:10,7 |
8. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +3:18,2 |
9. | Hänninen/Markkula | Skoda Fabia S2000 | +3:44,3 |
10. | Rantanen/Lukka | Skoda Fabia S2000 | +4:25,4 |
46. | Szabó/Szabó | Mitsubishi Lancer Evo IX | +15:44,0 |
A verseny állása az első nap után, SWRC:
1. | Hänninen/Markkula | Skoda Fabia S2000 | 1:14:15,0 |
2. | Rantanen/Lukka | Skoda Fabia S2000 | +41,1 |
3. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | +54,1 |
A verseny állása az első nap után, PWRC:
1. | Tänak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | 1:17:06,9 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | +9,1 |
3. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | +21,8 |