A bajnokság felénél nem lehet még végeredményt hirdetni, de innentől már nehéz lesz Loebéknek elbukni a hetedik vb-címet. Nagyon meggyőzőek voltak ezen a hétvégén is
A futam második napja után jelentős előnye volt Loebnek, igazi csatát a második helyért lehetett várni a szombaton jól gumitaktikázó Petter Solberg és az idei legjobb eredményére törő Sordo között. Csapadéknak, felhőnek nyoma sem volt, ezért nem volt kérdéses, hogy mindenki a keményebb keverékű abroncsokat fogja használni. Egyetlen kivétel akadt csupán, Latvala, de neki sem az esze ment el, hanem csapata kérte, hogy teszteljék a különböző gumikat, beállításokat, hiszen idén három aszfaltos futam lesz még, a finn eredménye pedig nem nagyon forgott veszélyben. Turánéknak is csak saját magukra kellett figyelniük, mögöttük elég messze volt már Wilson.
Az első szakaszon a két meccselő vitte a prímet, Solberg hozott néhány tizedet Sordón, Ogier és a már lazsáló Loeb előtt értek célba. Latvalát Hirvonenen kívül Andersson, Räikkönen és Turán is lehagyta, ennyit jelentett a megfelelő abroncsválasztás - alig néhány kilométer múlva elmelegedtek a puha gumik. A másik pályán nagyjából ugyanez az eredmény született, annyi különbséggel, hogy ezúttal Sordo vert rá egy kicsit Solbergre, és - mivel ez a szakasz jóval rövidebb volt - Latvala sem kapott annyit a többiektől.
Hirvonennek újra a padlóról kell felállnia. Nemhogy Loeböt, de Sordót, Ogiert és Solberget sem tudta tartani a finn, talán majd három hét múlva, otthon
Két gyorsaságival a vége előtt Sordo előnye Solberghez képest nem volt sok, ráadásul csapata sem nagyon forszírozta, hogy mindent tegyen meg a spanyol a második hely érdekében, hiszen a rivális nem gyári induló, ezért nem tud pontot rabolni a Citroëntől. Solberg nyerte is az utolsó előtti pályát, ám csak egyetlen másodperccel Sordóval szemben, így még mindig maradt közöttük 5,5 szekundum. Mögöttük beállt a mezőny, a két említett pilóta után márkatársaik érkeztek, majd a Fordok, utána Turán. A záró szakaszon mindenki az eredményét őrizte, így a sorrend nem változott.
Loeb győzött Sordo és Solberg előtt, Ogier futott be negyediknek. Utoljára 1993-ban, a Safari-ralin fordult elő, hogy valamelyik márka megszerezze az első négy helyet, akkor a Toyotának sikerült ugyanez. Loeb pedig 2005 óta nem veszített futamot aszfalton, hihetetlen a francia teljesítménye. Hirvonen és Latvala csak utánuk következtek; egyértelmű kudarc volt a Ford számára ez a hétvége, még akkor is, ha leszámítjuk a szombat délelőtti rossz gumiválasztásukat. Andersson hetedik lett első Stobart-Fordos bevetésén, míg Turánék behozták autójukat a szenzációs, 4 vb-pontot érő nyolcadik helyre, Wilson elé, aki meg Henning Solberget előzte meg.
A mostanában az IRC-sorozatban is vitézkedő Neuville megtartotta a JWRC kategória vezető helyét, és megnyerte a versenyt. Weijs végzett mögötte, a szombaton még harmadik Lemest viszont kizárták tiltott szervizelés miatt, így a helyi Slavov is felállhatott a dobogóra. Összetettben az itt hetedikként beérő Abbring vezet. Bessenyeyék is célba értek a dízel Opellel, az összesen 28 értékelt páros közül a 24. helyet szerezték meg életük első vb-futamán.
Tökéletes versenyt futottak Turánék, négy pontjukkal a 15. helyen állnak összetettben. A Peugeot 307 WRC szinte meg sem nyekkent a három nap alatt
Loeb újabb győzelmével alaposan elhúzott a többiektől a ponttáblázaton, 151 pont szerepel a neve mellett, míg a második Ogiernek kereken 100. Mögöttük alaposan összetorlódott a mezőny, mindenesetre a Ford pilótái egyre nagyobb bajban vannak. A gyártók között is kezd nagyon nagy lenni a különbség, egyéniben pedig szinte minden reményük elveszett. A következő futam viszont nekik kedvez: július végén rendezik a Finn-ralit, amely azon túl, hogy ismét murvás verseny és hazai pálya Hirvonennek és Latvalának is, az egyetlen olyan viadal, ahol tavaly éles versenyben le tudták győzni Loeböt.
A Bulgária-rali végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:02:39,2 |
2. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +29,5 |
3. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +36,3 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +1:55,0 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +3:17,8 |
6. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +4:28,5 |
7. | Andersson/Andersson | Ford Focus RS WRC | +5:25,2 |
8. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | +7:04,0 |
9. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +9:28,6 |
10. | H. Solberg/Minor | Ford Fiesta S2000 | +13:05,8 |
22. | Bessenyey/Papp | Opel Astra GTC CDTi | +36:21,9 |
JWRC:
1. | Neuville/Klinger | Citroën C2 S1600 | 3:18:21,8 |
2. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | +52,5 |
3. | Slavov/Filipov | Renault Clio R3 | +6:16,6 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 151 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 100 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 86 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 80 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 78 |
6. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 67 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 40 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 26 |
9. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 25 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 15 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 232 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 185 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 125 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 98 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 40 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 46 |
2. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 40 |
3. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | 36 |