Kiélezett verseny dúl az európai piacon a sportkompaktok között, amelybe az új Mercedes A osztállyal az AMG is szeretne beleszólni. Már dolgoznak a tuningcégnél a modellen, amely - többek között - a Ford Focus RS-nek is méltó riválisa lehet.
Kompresszoros, négyhengeres motort épít a sportos A osztályba az AMG, összkerékhajtással kombinálva, amelyet a jövőbeni bébi-SUV, a GLC is megkap majd. Körülbelül egy évvel az alapváltozat után, 2012-ben jelenhet meg a piacon az autó, mellyel az AMG a fiatalabb vásárlóközönség felé nyit.
Új fejlesztésű kompresszor kerül a meglévő, M271 EVO jelű motorra, a teljesítmény 275 lóerő, a csúcsnyomaték 380 Nm körül alakulhat, de a számok még változhatnak. Duplakuplungos váltót kap a legizmosabb A osztály, az többtárcsás tengelykapcsolóval működő összkerékhajtási rendszer alapesetben a hátsó tengelyre küld majd több nyomatékot.