Ezen múlt, hogy nincs már verseny a Citroën és a Ford között: Latvaláék rosszul választottak gumit
A Bulgária-rali második napjának hajnalán minden csapat az időjárás-jelentést nézegette, valamint embereket küldött ki a pályákra, mivel eső volt várható. A Citroën pilótái a puhább abroncsokra voksoltak (a döntést 45 perccel a rajt előtt meg kellett hozni) a fordosok a keményebbet választották - és itt el is dőlt a délelőtt sorsa, mivel igencsak nedvesek voltak az utak. Loeb nyerte az első szakaszt (ahogy pénteken is az összeset) Sordo és Solberg előtt, Ogier "csak" egy negyedik idővel kezdett. Räikkönen autóját az éjjel megjavították, így újra tudott indulni, és egy ötödik idővel kezdett, a nyomában pedig a Turán/Zsíros kettős érkezett, akik az összes Ford WRC-t lehagyták, Hirvonen és Latvala is több mint egy percet kapott Loebtől. Matthew Wilsonnal pedig még az a csúfság is megesett, hogy egy N-es autó, konkrétan a helyi Gyosev is jobb időt futott nála.
A szabályok szerint az aszfaltos futamokon jelenleg kétféle abroncs közül lehet választani: a Pirelli kemény és puha keverékéből, tehát nincs intermédia, vagy esőgumi, mint néhány esztendővel ezelőtt. Mindkettőnek ugyanolyan a mintázata, szárazon a keményet használják a versenyzők, esőben a puhábbat. Ez az egyen-Pirelli egyébként közelebb áll az utcai gumikhoz, mint a nemzeti bajnokságokban használt különböző versenyabroncsok. 2011-től megszűnik ez a korlátozás a vb-n, mindenki azzal megy, amivel akar, ezzel újjáéled majd a gumiháború. |
A második pálya már kevésbé volt nedves, de még mindig előnyben voltak a puha gumit választók. Kivételesen nem a világbajnok nyerte a gyorsaságit, hanem csapattársa, Sordo. Mögötte márkatársai, leszámítva Räikkönent, akit Latvala, Andersson, és Hirvonen is megelőzött. Turán és Wilson zárta a WRC pilóták sorát, a magyar csapat egyre biztosabban állt a nyolcadik helyen, a fiatal brit már nemigen veszélyeztette őket, igaz, a hetedik pozícióban álló Andersson viszont szép lassan távolodott tőlük. A délelőtti kör utolsó szakaszának rajtja először csúszott, mivel a nézők autói belógtak a pályára, majd biztonsági okokból el is maradt a gyorsasági. Ezt igazán a fordosok sajnálták, hiszen ekkorra már felszáradtak az utak, és így ők lettek volna előnyben.
Tökéletes délutánt zárt Petter Solberg, célja a második hely. Nem lesz könnyű dolga, hiszen egy igazi aszfaltspecialistával, Sordóval kell megmérkőznie
A szervizben ismét összeültek az időjósok és egyéb szaktanácsadók, ugyanis sötét felhők gyülekeztek a pályák felett. Petter Solberg kockáztatott, és négy kemény Pirellit tetetett fel, Loeb viszont óvatos volt - megtehette, hiszen bőven vezetett - négy puhát, Ogier és Sordo pedig előre puhát, hátra keményet. Hirvonen és Latvala is beválallták a kemény keveréket, hiszen nekik gyakorlatilag már majdnem mindegy volt. Az idők a merészeket igazolták, Petter Solberg alaposan elverte a többieket, és a Fordok is végre közel tudtak kerülni a vetélytársakhoz. A norvég ezzel megindította támadását a második helyért, Sordo ekkor már csak 13 másodperccel állt előtte. Mivel a második pálya is száraz volt, Solberg újabb szakaszt nyert, és tovább faragott hátrányából. Loeb, Sordo, és Ogier következtek mögötte, majd közvetlenül utánuk Hirvonen, aki legalább az ötödik helyét biztonságban tudhatta. Turánék stabilan hozták a reális kilencedik időket - Räikkönen rendre előttük végzett néhány szekundummal -, és továbbra is a nyolcadik helyen tanyáztak.
A napi utolsó szakaszt is 2003 világbajnoka, Solberg nyerte, így nagyon megközelítette a második Sordót, mindössze 4,7 másodperc van közöttük, miközben Loeb már több mint 40 szekundummal vezet. A negyedik Ogier, ő napközben visszaelőzte Hirvonent és Latvalát. Utóbbi autójában délután elromlott a szervókormány, ezért az utolsó szakaszokon csak emberfeletti erővel tudta irányítani a Focus WRC-t, de megtartotta helyezését. Andersson a hetedik, Turán a nyolcadik, Wilson a kilencedik, egy-egy perc van közöttük. Az első tízbe továbbra is Henning Solberg fér be az S2000-es Fiestával.
Reggel Henning Solberg is rossz gumit választott, de ennek ellenére ő az első a WRC-k után. A norvég nagyon jól érzi magát a Fiestában
Arzeno, aki az első nap után még vezette a JWRC kategóriát, defektet kapott reggel, és alaposan visszaesett. Neuville örökölte meg az első pozíciót, Weijs és Lemes követik. A Bessenyey/Papp egység is versenyben van még, a 28. helyen állnak. A Bulgária-rali záró napján csupán négy gyorsaságit rendeznek, az össztáv viszont 94 km lesz, tehát sok van még hátra a célig.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 2:12:49,3 |
2. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +40,5 |
3. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +45,2 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +2:05,7 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +2:51,2 |
6. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +3:33,1 |
7. | Andersson/Andersson | Ford Focus RS WRC | +4:35,8 |
8. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | +5:39,2 |
9. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +7:34,7 |
10. | H. Solberg/Minor | Ford Fiesta S2000 | +10:04,6 |
28. | Bessenyey/Papp | Opel Astra GTC CDTi | +27:58,8 |
1. | Neuville/Klinger | Citroën C2 S1600 | 2:24:11,1 |
2. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | +56,2 |
3. | Lemes/Penate | Renault Clio S1600 | +1:41,9 |