Janika Borsodba is átmentette veszprémi formáját, vezeti a futamot, a többi már nem rajta múlik
A kazincbarcikai rajtdobogó körül néhány százan kísérték figyelemmel ahogy elindul a verseny, ám a publikum mindössze 47 első osztályú autónak örülhetett, melyből csupán 33 volt az abszolútban is értékelhető "A" vagy "N" csoportos. Az élmenők közül nem volt ott Turi Tamás, túl sokba került a csapatnak a veszprémi kaland, ezért nem tudtak indulni, valamint Turán Frigyes, aki bár nevezett, de éppen eltiltását tölti.
Már az első szakaszt is sötétben kellett teljesíteni, s ez a legjobban - némi meglepetésre - a helyi viszonyokat kivételesen jól ismerő Kazár/Szőke párosnak ment a legjobban. Asi végzett mögötte, tehát két N-es autó is legyőzte az S2000-es gépeket, melyekből ezúttal is három állt rajthoz. Kakusziék érték el a harmadik időt, a jóval tapasztaltabb Janikát és Hercziget is megelőzve. Persze lehet hogy utóbbiak óvatosabban kezdtek, csupán tizedek választották el őket egymástól.
A második gyorsaságin Asi robbantott, ő erre, a három közül a leghosszabb szakaszra készült igazán, és ide állította be autóját. Ifj. Tóth és Herczig követték, így nagyjából helyreállt a papírforma. Kazár és Kakuszi némileg visszaesett, Balogh ért még el jó időt, valamint Hideg Krisztián, aki ekkor a hatodik helyen állt. Az első kör utolsó pályáján Aschenbrenner autóján elmozdult a lámpasor, ezért szinte vakon teljesítették a gyorsaságit, ehhez képest a negyedik idő jónak mondható. A három S2000-es autó előzte meg, a szakaszt nyerő Janika összetettben is átvette a vezetést.
Kiegyensúlyozott teljesítményével Balogh az ötödik, bár körülötte nagyon szoros az állás
A szervizparkban mindenki orvosolta a kisebb-nagyobb károkat, és felkészült az éjfélig tartó további versengésre. Az első gyorsaságin Janika növelte előnyét az egymáshoz képest holtversenyben végző Asi és Herczig előtt, a többiek tartották helyüket a vezető hármas mögött, de lemaradásuk már 20 másodperc fölé nőtt.
A következő, leghosszabb pályán az előző körhöz hasonlóan Aschenbrenner volt a leggyorsabb, ám mindössze 0,1 másodpercet adott ifj. Tóthnak, ezért a Peugeot-s páros vezető helye nem forgott veszélyben. Herczigék eltaláltak egy betontömböt, s bár megúszták egy defekttel, nagyjából egy percet veszítettek a kalanddal. Az addig remekül hajtó Kazárék Mitsubishijében eltörött a kardántengely, ezért fel kellett adniuk a hazai futamukat.
A napi utolsó pályát Janika nyerte, és megerősítette vezető helyét Asi előtt. Kakusziék a remek harmadik helyen állnak, némileg lemaradva a előbbiektől, viszont kényelmes előnnyel az egymással viaskodó Hideg-Balogh-Hadik-Herczig kvartett előtt. Botka áll a nyolcadik helyen, mögötte Trencsényi, tizedik pedig az első "S" csoportos autó, Bujdossal a volánnál.
Kár hogy végül nem indult a Turi/Nándi kettős, alighanem ők is a győzelemért harcoltak volna
A jelenlegi állás szerint ifj. Tóth tökéletesen hajtja végre feladatát, ám ha Aschenbrenner közvetlenül mögötte végez, mindez hiába, utóbbi a bajnok. Addig azonban hátravan még nyolc gyorsasági, a futam szombat délelőtt folytatódik, és kora este ér véget. A már a rajtnál is alacsony létszám 35 autóra fogyatkozott (ebből 26 az A-N csoport), még szerencse hogy a másodosztály is szót kap a verseny második napján.
A verseny állása az első nap után:
1. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 32:53,0 |
2. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +12,0 |
3. | Kakuszi/Kakuszi | Ford Fiesta S2000 | N4 | +37,7 |
4. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:05,5 |
5. | Balogh/Németh | Peugeot 207 S2000 | N4 | +1:10,4 |
6. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza WRX STi | N4 | +1:11,9 |
7. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | +1:17,0 |
8. | Botka/Szenner | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +2:12,3 |
9. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +2:17,3 |
10. | Bujdos/Csonti | Mitsubishi Lancer Evo VI | S3 | +2:52,0 |