A dúsgazdag üzletember fukarkodott a luxussal és a kényelemmel: az üléshuzatokból és a kazettás rádióból a legegyszerűbb változatot választotta. Minden más viszont inkább egy James Bond-márkához illene. A kék-fekete W140-es "bálna" Mercedes-Benz S-osztály ránézésre nem különösebben feltűnő, bár a sötétített ablakokon át nem látni, hogy ül-e valaki a hátsó ülésen. A meglepetések ezután kezdődnek: a 6,5 centiméteres vastag ablaküvegek még a kézi páncéltörő gránátvetők lövedékeinek is ellenállnak. A legkeményebb acélból készült fenéklemez a B7 páncélozottsági kategóriának felel meg, ez az úgynevezett elnökosztály, ennél magasabb nincs.
"Ugyanilyen szerkezetű autóban élt túl Eduard Sevardnadze grúz elnök egy merényletet, amelyet két páncéltörő gránáttal követtek el" - mondja Michael Fröhlich autókereskedő. A speciális kialakítás mintegy 1,5 millió márkába kerülhetett 1996-ban, a limuzin most 174 ezer kilométerrel a tachométerben 100 ezer euróért (mintegy 28 millió forintért) cserélhet gazdát. Egy moszkvai borkereskedő már jelezte is, hogy érdekli a luxusautó.
"Ez egy guruló páncélterem" - jegyzi meg Fröhlich. Az oldalablakok annyira nehezek, hogy nincs olyan ablakmotor, amely megmozdítaná. "Saját hidraulikájuk van". A speciális gumiabroncsok golyótalálat után is továbbgurulnak.
A gépkocsi a konszernvezető szorongását tükrözi, aki évtizedeken át még fényképeztetni sem hagyta magát azután, hogy 1971-ben 17 napot töltött emberrablók fogságában. A multimilliárdos arra is felkészült, ha esetleg mérges gázzal követnének el merényletet ellene: az autónak saját oxigén-ellátórendszere van. Duplex távbeszélőrendszer gondoskodik arról, hogy a "páncélzárkából" kifelé és befelé is lehessen kommunikálni, a mikrofonok 30 méteres sugarú körben minden szót hallanak. "Nyilvánvalóan nagyon félt" - említi meg az autókereskedő.
Az összes ajtót robbanótöltetekkel láttak el, amelyeket gombnyomásra lehet működésbe hozni. A csomagtartóban elrejtettek egy telefont, ha az esetleges emberrablók oda zárnák túszukat. Albrecht a fedelet is fel tudta volna robbantani. A 3,5 tonnás páncélozott limuzin 4,2 literes, 278 lóerős motorjával majdnem olyan, mint egy béna kacsa. "Olyan nehézkesen megy, mint egy megrakott teherautó" - mondja megvetően Fröhlich.
Theo Albrecht sofőrjével másfél évvel halála előtt még használta az E-ZF 8261 rendszámú Mercedest, de ezután kivonták a forgalomból.