Hosszú tanulmányidőszak után sorozatgyártásba kerül a Peugeot dízel-hibrid hajtáslánca. Korábban mi is kipróbálhattuk a különleges hajtásláncot egy 308-asba építve, erről itt olvashatnak.
Az első szériamodell, amelybe az új rendszert beépítik, a kompakt alapokra épített 3008 szabadidő-autó lesz. Ehhez a típushoz jól passzol az újszerű technológia, hiszen általában dízelmotorral választják, van benne elég hely az akkumulátorok számára, az összkerékhajtás illik az autó terepes karakteréhez, és éppen annyira vezetőközpontú az utastere, hogy a sofőr a rendszer takarékossága mellett a nagy teljesítményt is élvezhesse. A dízel hibrid 3008-as tömege 120 kilogrammal nagyobb a normál kétliteres dízel 3008-énál, ennek ellenére gyorsabb és takarékosabb nála.
Természetesen a dízel-hibrid technológia fokozatosan megjelenik majd a többi modellben - legközelebb az 508-asban - is, de a 3008 tűnik a legalkalmasabbnak arra, hogy az új fejlesztés minden előnyét látványosan szemléltethesse. A hátsó tengely mögé beépített, hátsó kerekeket mozgásba hozó 27 (maximálisan 37) lóerős, állandó mágneses villanymotor alapjárattól rendelkezésre álló 200 Nm nyomatékának köszönhetően önállóan is képes mozgatni az autót, gyorsításkor és nagyobb sebességnél pedig együttműködik az első kerekeket hajtó 163 lóerős, kétliteres HDi dízelmotorral. Lehetőség van csak első-, csak hátsó-, és négykerék-meghajtásra is.
Négy különböző hajtásmód közül választhatunk. Az "Auto" beállítással a komputer folyamatosan felügyeli az autó mozgását, és mindig a megfelelő hajtási módot választja, ezzel optimalizálva a teljesítményt és a fogyasztást. A "ZEV" mód bekapcsolása esetén megfelelő töltöttség mellett csak a villanymotor üzemel, üzemanyag fogyasztás és károsanyag kibocsátás nélkül, de a hatótávolság ebben az esetben csupán 4,5 km. Saras vagy havas terepen az "Összkerékhajtás" mód segíti a továbbjutást, ilyenkor mind a négy kereket folyamatosan meghajtja a két motor, hasonlóan a Sport módhoz, ahol magasabb fordulatszámon történnek a váltások, és a 200 lóerő teljes egészében rendelkezésre áll. Ebben a módban a 3008-as 8,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 209 km/óra. Összehasonlításképp eláruljuk, hogy a villanymotor nélküli, normál kétliteres dízel 3008 9,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége 197 km/óra.
A kapcsolgatást hatfokozatú robotizált váltóra bízhatjuk, amellyel az elektronikus felügyeletnek köszönhetően egy kézi váltónál is takarékosabban autózhatunk, a sportos vezetők azonban itt is kaptak egy kiskaput, a kormányról akár kézzel is lépkedhetnek a fokozatok között.
A 3,8 literes átlagfogyasztás 1,8 literrel alacsonyabb a normál kétliteres dízel étvágyánál, a 99 g/km-es szén-dioxid kibocsátás pedig csak a kétharmada a hagyományos hajtáslánc kibocsátásának. Ezen értékek elérésében segít a második generációs, 8 kW teljesítményű stop-start elektronika és a gázelvétel vagy fékezés közben aktivizálódó energia-visszanyerő rendszer. A csomagtér padlója alatt elhelyezett, alacsony gyártási költséégű nikkel-metálhidrid akkumulátorok állapotáról, és a töltési folyamatról a hibrideknél megszokott központi kijelző tájékoztat.A 3008 HYbrid4 2011 tavaszán kerül a márkakereskedésekbe, gyártása a Peugeot franciaországi gyáraiban, Sochaux-ban és Mulhouse-ban indul majd be.