Krankovics István, a gyártó Kravtex ügyvezető igazgatója a midibuszt bemutató keddi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a 9,5 méteres, szériaérett busz iránt nagy érdeklődés mutatkozik magyarországi Volán vállalatok részéről, de a budai Várban nem tudna közlekedni, mert nem fér el. Ha a BKV 8 méterben szabja meg a midibuszok hosszúságát, akkor a pályázaton a gyártó nem tud indulni, mert nem tudnak, és nem is fognak 8 méteres buszt gyártani.
A 32-35 milliós jármű legtöbb alkatrésze magyar, vagy Magyarországon szerelik össze. A Credo légkondicionált és 78 utas szállítására alkalmas, Iveco motorja teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát is. Önhordó karosszériája a padlóváz és a motortartó nyúlványok kivételével teljes egészében korrózióálló anyagból készült, a mozgássérültek közlekedését a második ajtónál felhajtható rámpa segíti.
A Credo midibuszát a BKV utasai - ahogy eddig is - ingyen használhatják, a BKV pedig erről a járműről is várja az utasok véleményét. A BKV-nak jelenleg 40 midibusza van, ezek főként a várban és a Gellért-hegyen közlekednek, de rendkívül rossz műszaki állapotban vannak.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság az elmúlt hetekben többször is razziaszerűen vizsgálta ezen buszok műszaki állapotát és többet is kivontak a forgalomból. Bár a BKV tavaly júliusban kiírt egy pályázatot midibuszok üzemeltetésére, de döntés azóta sem született. Sajtóértesülések szerint befagyasztották a midibusz-tendert, mert a közlekedési társaságnak nincs pénze rá. A Credo csuklós, illetve szóló változatait a BKV korábban már sikeresen tesztelte.