Mindössze 25 darab készül az Ariel Atom legijesztőbb, 500 lóerős változatából, amelynek elkészítése kétéves fejlesztői munkát igényelt. A V8-as motorral szerelt utcai versenygép egyetlen tonnájára több mint 900 lóerős teljesítmény jut, ez több mint ötven százalékkal jobb a Bugatti Veyron adatánál, de hajszállal még a GP2-es versenygépeket is felülmúlja.
Jövő év elején kezdődik az értékesítés, átszámítva 52 millió forintot kérnek a V8-as Atomért. Utolsó tesztjeiket futják a prototípusok, százra 2,5, 160-ra hat másodperc alatt gyorsul az autó. Az Ariel célkitűzése 2,3 másodperc a hatvan mérföldes (96 km/órás), 5,4 másodperc a 100 mérföldes (160 km/órás) sprintre, mellyel messze maga mögé utasítaná a Veyront.
Amerikai építésű, háromliteres, 32 szelepes Hartley motorral fut a V8-as Atom, a blokk érdekessége, hogy eredetileg két suzukis motorkerékpár-hajtómű összeépítéséből született, de azóta jelentősen továbbfejlesztették. Az 500 lóerős változat mellett készül valamivel barátságosabb 475 lóerős kivitel is, utóbbit utcára is, előbbit kizárólag versenypályára ajánlják.