Sébastien Loeb a németországihoz hasonló pályákon biztosíthatja be hetedik vb-elsőségét. Az utolsó gyorsaságit szülővárosában, Haguenauban rendezik
Évtizedeken át Korzika híres-hírhedt szerpentinjein rendezték meg a francia vb-futamot, a verseny azonban 2009-ben kimaradt a naptárból. Idén vadonatúj helyszínen, Elzászban zajlik majd a rali, melynek központja Strassbourg lesz. A helyi szövetség azzal a gesztussal hálálja meg Loebnek az utóbbi esztentőkben elért számtalan sikert, hogy az utolsó gyorsasági szakaszt a világbajnok szülővárosába, Haguenauba helyezték. Senki nem gondolhatta még az útvonal összeállításakor, hogy a címvédésre éppen hazai pályán kerülhet majd sor, de a sors úgy hozta, hogy ha Loeb hét ponttal többet szerez Ogiernél - tehát ha győz, akkor automatikusan -, bebiztosítja hetedik egymás utáni elsőségét a sorozatban.
Minden emberi számítás szerint Loeb a nyerő: 2005 óta nem veszített aszfaltos futamot, ráadásul az új, ismeretlen versenyeken általában különösen jól megy neki, s mivel a komplett csapat a keze alá játszik majd, tulajdonképpen csak egy baleset vagy műszaki hiba foszthatja meg pályafutása 60. futamgyőzelmétől, márpedig egyik sem gyakori a francia praxisában.
A pályák jellege leginkább a németországi futaméhoz hasonló, szűk utak, helyenként betonos és murvás szakaszokkal, és lesz gyorsasági szőlőtőkék között, illetve katonai területen is. Mivel ezúttal nem lehet a korábbi esztendők itinerjére támaszkodni, a pálya felírása kiemelt fontosságot kap: akinek jól sikerül, komoly előnyben lesz vetélytársaival szemben. Loeböt leginkább az immár csak aszfaltos versenyeken csapattársként kísérő Sordo közelítheti meg a legjobban, az murván egyelőre jobban teljesítő új sztár, Ogier ezúttal a fejlődésre koncentrál majd.
A Ford csapatnál - mint évek óta mindig - most is abban reménykednek, hogy végre talán közelebb lehetnek a riválishoz aszfalton is. Hirvonen és Latvala megint rengeteget készült, tesztelt. Előbbi tét nélkül, felszabadultan autózhat - már elveszett a matematikai esélye is a vb-címre -, utóbbi pedig az összetett harmadik helyét szeretné megtartani a tabellán. A térségben eső várható a hétvégén, ez pedig az ő kezükre játszana, mivel száraz, steril körülmények között esélyük sincs a Citroënek megszorítására.
A Citroën négy élmenője, Loeb, Sordo, Ogier, és Petter Solberg. Hárman közülük alighanem a dobogón állnak majd vasárnap
Jó eredményt érhet el Kimi Räikkönen, Bulgáriában remekül ment neki, ha nem hibázik, ezúttal a megszokottnál előbb végezhet. Normál esetben ő és az egyszemélyes Stobart-csapat, Wilson is csak a hetedik helyért meccselhetnek, ugyanis a fent említett öt pilóta illetve Petter Solberg az egész idény során más dimenzióban autóznak.
Rajthoz áll a harmadik gyári Focus WRC Al Quassimivel, illetve Villagra, aki majdnem egy esztendeje indult utoljára aszfalton. Őt új navigátor segíti majd Diego Curletto személyében. Ken Block is nevezett, akinek eddig nem sok babér termett a vb-n, még pontot sem szerzett, és Franciaországban is sikerült már a teszten beesnie az árokba. Az autó nem sérült meg nagyon, így semmi akadálya a versenyzésnek.
Yvan Müller személyében egy új sztár is lesz a mezőnyben. A WTCC világbajnoka számos szakágban bizonyította már tehetségét, többek között a jégralik sokszoros győztese, de a rali új lesz neki. Petter Solberg egyik Xsara WRC-jét bérelte ki, s azzal próbálja meg felvenni a versenyt a többi WRC pilótával. Barátja, a korábbi aszfaltmenő Bugalski segíti majd tanácsaival a hétvége során. Lesz a mezőnyben magyar egység is, a Turán/Zsíros kettőst újra a legjobbak között láthatjuk. A jól bevált Peugeot 307 WRC-vel indulnak, és igyekeznek megismételni bulgáriai jó szereplésüket, ahol a nyolcadik helyre értek be. Nem lesz könnyű a pontszerzés, de egyáltalán nem lehetetlen, jól jöhet, hogy mindenki számára újak lesznek a szakaszok, nem csak nekik.
A francia futamon mindhárom betétsorozat (SWRC, PWRC, JWRC) elindul, s mivel nagyon szoros az állás mindegyik értékelésben, nagy csatára van kilátás. Az S2000-es autók között próbál szerencsét Henning Solberg, akit állandó navigátora, Ilka Minor balesete miatt (az elmúlt hétvégén Manfred Stohl oldalán vett részt egy osztrák bajnokin, és szenvedett csigolyasérülést) Stéphane Prevot segít majd.
Portugália és Bulgária után Franciaországban is szerencsét próbál a Turán/Zsíros duó. Komoly esélyük van a pontszerzésre
A futamra igen sok nézőt várnak, mivel gyakorlatilag Nyugat-Európa szívében rendezik, és a környező országokban rengetegen érdeklődnek a rali-vb iránt. A szervezők azzal is a publikum kedvében járnak, hogy nem szednek belépőt a hétvége során. A verseny péntek reggel rajtol, az első nap során nyolc gyorsaságit teljesít a mezőny.
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 201 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 158 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 132 |
4. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | 118 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | 107 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 94 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 56 |
8. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 31 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 30 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 21 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 345 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 250 | |
3. | Citroën Junior Team | 183 | |
4. | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 130 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 46 |
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 96 |
2. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 96 |
3. | Ketomaa/Bergsten | Ford Fiesta S2000 | 83 |
1. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 90 |
2. | Araujó/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 83 |
3. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo IX | 76 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 58 |
2. | Kruuda/Jarveoja | Suzuki Swift S1600 | 51 |
3. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 46 |