Az Astra háromajtós változata exkluzív modell lesz az Opel kínálatában
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Az Insignia vezette be az Opel új márkaarculatát, melynek legfontosabb elemeit minden új modellen felfedezhetjük. A középkategóriás limuzinnal nem pusztán a jól bevált Vectra típusnévnek, hanem különösen a harmadik generáció külsejét meghatározó, németesen konzervatív formavilágnak is búcsút mondtak Rüsselsheimben.
A tervezés során az volt a cél, hogy mindenkinek leessen az álla, ha meglátja az Insigniát, mondta Mark Adams. A bátrabb stílus bevezetésével nyitottak az olasz és francia konkurensekre jellemző, érzelmekre ható stílus felé, miközben megőrizték kötődésüket a németekhez kapcsolódó ésszerűséghez és funkcionalitáshoz.
Karakteresebbé teszi az Astra alapformáját az egyedi hátsó kialakítás
A jövő Opeljei fiatalosabbak és stílusosabbak lesznek, ami fontos stratégiai lépés, hiszen tetszetős forma nélkül ma már egyre nehezebb a vásárlók figyelmét felkelteni, autóik praktikus oldalát is igyekeznek azonban megőrizni a tervezők, hiszen tömeggyártóként még mindig a jó ár/érték arány és a hétköznapi használhatóság a két legmeghatározóbb tulajdonság.
Alapos marketingstratégiai egyeztetés után éppen ezért úgy határoztak az Opelnél, hogy az Astra háromajtós változata a szokásosnál is eltérőbb külsőt és exkluzívabb belsőt kap, valamint a Citroën DS3-hoz, a Peugeot RCZ-hez és a Volkswagen Sciroccóhoz hasonlóan ez a nagyra nőtt kompakt tölti majd be a különleges, sportos modell szerepét a kínálatban.
A Richard Bachtól származó idézetet több nyelven is a kárpitba préselték
Ez rossz hír a Manta/Calibra vérvonal rajongóinak, hiszen egyelőre nem terveznek számukra valódi utódot, csupán a szellemiségüket és célközönségüket kívánják megtartani az újdonsággal. Erre mégis minden esélyük megvan, ugyanis az Ascona és a Vectra műszaki alapjaira épített elődökhöz hasonlóan egyszerre attraktív és praktikus is lesz az Astra GTC.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy nem hoz újabb márkaarculat váltást a GTC Paris megjelenése, csupán egy színfolt lesz a kínálatban, ahogy a különböző kategóriákba tartozó modelleknek is meg lesz a maguk szerepe az Opel választékában. Adams szerint, ami összeköti a körbezárt villámot viselő autók megjelenését, az pusztán a stílus és az igényesség.
Mark Adams (jobbra) éppen elmerül az Astra GTC vonalvezetésében kollégáival
A vezető formatervező elmondása szerint ezek a tulajdonságok jellemzőek leginkább a GTC Parisra is, amely éppen annyira különbözik az ötajtós Astrától, hogy saját karaktere legyen, és éppen annyira hasonlít a családi változatra, hogy továbbra is kompromisszumok nélkül használható autó, kupés megjelenése ellenére igazi ötüléses legyen.
Az ismerős részletek ellenére a plusz munka nyomán sokkal karakteresebb lett a GTC megjelenése, amely az aprólékosan kidolgozott orrnak és a háromajtós karosszéria miatt vadonatúj hátsó résznek köszönhető. Mark Adams és csapata a meglévő modell elemeit felhasználva az alapoktól építette fel újra a formatervet.
Cikkajánló |
Sokat játszottak a fénytöréssel és a lemezhajlításokkal, melyek összhangja teszi hatásossá a formát. A kerekek központi szerepet játszanak abban, hogy a GTC már álló helyzetben is dinamikusnak tűnjön. A szériamodell biztosan kisebb abroncsokat kap, a karosszéria körvonalából kiemelkedő kerékjáratok azonban megmaradnak a végleges változaton is.
Gondosan készítették el az utasteret is, amely hasonlóan hatásos és különleges lesz, mint maga az autó. Alapvetően már meglévő belső dizájnt alakítanak át és tesznek igényesebbé jobb minőségű anyagok és új díszítőelemek felhasználásával. A beltér dísze a raliautókéra emlékeztető első sportülés lesz, amelyet piros bőr és alumínium betétek dobnak fel.
A műszerfal csak apróságokban tér el az ötajtós Astráétól
Mark Adams megpróbálta szavakba önteni azt, amit valójában csupán érzékeinkkel foghatunk fel. Látnunk és tapintanunk kell mindazt, amit elcsábításunkra bevetettek a GTC-t előkészítő Paris tanulmány megálmodásakor. Ezt néhány napon belül bárki megteheti a Párizsi Autószalonon, de annak sem kell sokat várni, akit nem szédít meg egy üléshuzatba préselt idézet, és már a szériaváltozatra vágyik, amely jövőre kerül a szalonokba. A tanulmány vélhetően a következő Astra OPC előfutára, erre utal a 290 lóerős, kétliteres turbómotorja és az önzáró differenciálműve is. Azonban abban is biztosak lehetünk, hogy gyengébb motorokkal is meg lehet majd venni a háromajtós Astrát.