Párizsban mutatkozik be a nagyközönségnek a Land Rover Range Rover Evoque, mely lényegében új szegmenst teremt. A BMW-nek van már kupés crossovere az X6-tal, az Evoque különlegessége azonban, hogy csak két, ha a csomagtartót is számoljuk, három ajtóval készül.
Nem sokat változott az autó a tanulmányhoz képest, az LRX koncepció jelezte előre szinte tökéletesen az Evoque formavilágát. Három verzióban lesz kapható, a Pure szinte extra nélküli, a Prestige verzió már 19 colos felnikkel és bőrkárpitozással érkezik, míg a Dynamic kiadás 20-as felnikkel és egyedi karosszéria-csomaggal, valamint sportülésekkel kelletti magát.
Luxushangulatú az utastér, amelyre nemcsak a Range Rover Sport, hanem a Jaguar egyes modelljei is inspirálólag hatottak. Érintőképernyővel vezérelhető a menü, az akusztikus élményről 825 wattos, 17 hangszórós Meridian rendszer gondoskodik. 434 centiméter hosszú az Evoque, 43-mal rövidebb és 18-cal alacsonyabb a Range Rover Sportnál.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Mindent annak rendelt alá a Land Rover, hogy az Evoque környezetbarát legyen; az alacsony fogyasztás és emissziós értékek miatt alapáron csak fronthajtás jár, de összkerékhajtású verzió is kérhető. Elektromos rásegítésű lett a kormányzás, ezzel is csökkent a szén-dioxid-kibocsátás, a start-stop rendszer alapfelszerelés.
2,2 literes dízelből 150 és 190 lóerős készül, a gyengébb átlagfogyasztása 4,9 liter fronthajtással, 5,6 liter összkerékhajtás esetén. A benzines palettán a kétliteres Si4 egység szerepel turbófeltöltővel és közvetlen befecskendezéssel, a Ford-féle EcoBoost családból származik, teljesítménye 240 lóerő. A kellemes utazási élményről a MagneRide adaptív futómű gondoskodik.