Loeb már a hétvégén hétszeres világbajnok lehet

Vágólapra másolva!
Aszfalt után ismét murván, Japában folytatódik a rali-vb. Ezúttal kivételesen nem Loeb az esélyes.
Vágólapra másolva!

Forrás: Ford
Forrás: Ford

Hirvonen győzött 2007-ben, és 2008-ban is. Legutóbb hó szegélyezte a pályákat, igaz, akkor november elején volt a verseny

A legutóbbi, németországi futam után a Japán-rali is olyan, amely 2009-ben kimaradt a naptárból. Idén új központtal, de a régi pályákon rendezik meg a versenyt, Sapporoban lesz a szervizpark. A nagyváros a hetvenes években már téli olimpiának is adott otthont, majd a 2002-es labdarúgó világbajnokságnak is helyszíne volt, így valószínűleg nem lesz gond a szervezettséggel. A gyorsaságik ugyanazon a területen fekszenek ahol a korábbi esztendőkben, földes, saras utak várják a versenyzőket. A sok egyenessel és derékszögű kanyarral tarkított pályákat valószínűleg eső is áztatja majd, és érdekessége a futamnak, hogy az alig több mint 300 versenykilométer 26 gyorsasági szakaszra oszlik. Ebből jelentős részt kap a szilárd burkolatú szuperspeciál, melyet összesen nyolcszor kell majd teljesíteni, és az lesz a hivatalos teszt helyszíne is. Sokat kell majd közúton menni, ez különösen érdekes lesz a baloldali közlekedés, és a dugók világában.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Gardemeister és Andresson alkotta két esztendővel ezelőtt a néhai Suzuki WRC csapatot, amely egy negyedik és egy ötödik hellyel története legjobb eredményét érte el Japánban

Loeb előnye nagyon megnyugtató a tabellán, a dolgok kedvező alakulása esetén akár már a szigetországban megvédheti címét. Ehhez 17 ponttal kellene többet szereznie az összetett-beli második Ogiernél, és eggyel Latvalánál, de talán ő sem bánná, ha inkább a következő, hazai futamán sikerülne a dolog, ezért nemigen fogja forszírozni a győzelmet. (2006-ban már nyert itt, így emiatt sem kell hajtania.) A fiatalabbik francia Finnország után újra gyári C4 WRC-ben ülhet, ahogy majd Walesben is, murván jobban bízik benne a vezetőség, mint Sordóban. A spanyol így Kimi Räikkönen társaságában a Junior Team színeiben indul, ők ketten nem igazán számítanak esélyesnek.

Nem így a fordosok: Hirvonen és Latvala is nagyon szeretne bizonyítani, hát még a csapatuk. Ők eleve murván jobbak inkább, ráadásul az utolsó két Japán-ralit Hirvonen nyerte. Mivel a pályák nem fekszenek túl magasan, ez sem lesz a Focus WRC-k számára akadály, hiszen Mexikóban és Bulgáriában, ahol a hegyekben voltak a gyorsaságik, eléggé elgyengült az autók erőforrása. Al Quassimi is csatlakozik a finnekhez, az első tízben szeretne végezi az arab pilóta.

Mint már annyiszor, ezúttal is Petter Solberg a futam titkos favoritja. Ő megígérte, hogy idén még nyerni fog egy versenyt, talán itt rá a legnagyobb az esélye. Mellette szól a közönség imádata is: a japánok eleve hősként tisztelik a ralisokat és rajonganak értük, Solberg viszont - korábbi Subaruban eltöltött, sikeres évei miatt - még közülük is kiemelkedik, óriási szurkolótábora van. Autója jó murván, neki is jól megy itt, az új navigátor egyelőre bevált - minden adott a jó szerepléshez.

Érdemes figyelni a Stobart Fordokra, Wilsonnak és Henning Solbergnek is rendre jól megy a sárban, mindenképpen előrébb végezhetnek, mint ahogy idén megszokhattuk. Újra rajthoz áll az egyszemélyes Munchi's csapat is, Villagrával a volánnál, a megszokott Ford Focus WRC-vel.

A nagyok mellett az SWRC és a PWRC mezőny indul, no meg számos helyi páros a kisebb kategóiákban, összesen 71 egység szerepel a nevezési listán. Az S2000-es és a hagyományos N-es autók közül is többen távol maradnak a nagy távolság miatt, a papírforma alapján előbbieknél Prokop-Ketomaa, utóbbiaknál Arai-Paddon párharc várható a győzelemért. Indul egy Toyota Auris S2000-es gép is egy cseh párossal, igaz, nem gyári alakulatként.

Forrás: Stobart
Forrás: Stobart

Wilson eddigi pályafutásának legjobb eredménye egy negyedik hely, melyet 2007-ben Japánban szerzett. A brit nagyon várja a versenyt, a sárban otthonosan érzi magát

A futam helyi idő szerint már csütörtök este megkezdődik a szuperspeciállal, az időeltolódás Magyarországhoz képest hét óra.


A világbajnokság állása:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC 191
2.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC 133
3.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC117
4.P. Solberg/PattersonCitroën C4 WRC 100
5.Sordo/VallejoCitroën C4 WRC95
6.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC86
7.Wilson/MartinFord Focus RS WRC56
8. Villagra/Perez-CompancFord Focus RS WRC26
9.H. Solberg/MinorFord Focus RS WRC25
10.Räikkönen/LindströmCitroën C4 WRC21

A világbajnokság állása, gyártók:

1.Citroën Total World Rally Team 308
2.BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 222
3.Citroën Junior Team168
4.Stobart M-Sport Ford Rally Team118
5.Munchi's Ford World Rally Team 40

A világbajnokság állása, SWRC:

1.Pons/HaroFord Fiesta S200096
2.Andersson/FredrikssonSkoda Fabia S200083
3.Prokop/TomanekFord Fiesta S200078

A világbajnokság állása, PWRC:

1.Araujó/MiguelMitsubishi Lancer Evo X83
2.Flodin/BergstenSubaru Impreza STi65
3.Paddon/KennardMitsubishi Lancer Evo X58


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!