Az Ernst & Young legújabb autóipari jelentéséből kiderül, hogy közlekedési és környezetvédelmi szempontból nincs könnyű helyzetben Magyarország: több mint hárommillió kiöregedett autó fut a hazai utakon, tömeges autócserére lenne szükség a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.
"Az nem kérdés, hogy égető szükség van a magyar autópark fiatalítására. Az azonban még nyitott kérdés, hogy a magyar fogyasztók inkább új autókat vásárolnak majd, vagy némileg fiatalabb használt nyugati járművek mellett döntenek. Ebben a folyamatban a kormányzati döntéseknek is nagy szerepük lesz" - mondta Heinczinger Róbert, az Ernst & Young adópartnere.
A cég régiós jelentéséből az is kiderül, hogy a magyarországi autópark átlagos életkora meghaladja a tizenegy évet, ez azonban még mindig kedvezőbb a régió többi államához viszonyítva. Szlovákiában tizenhárom, Csehországban és Lengyelországban tizennégy év az átlag. A tanulmány arra is kitér, hogy például Romániában a gépjárművek ötven százaléka nem felel meg az uniós károsanyag-kibocsátási előírásoknak.
A felmérés szerint az autóellátottságot tekintve Magyarország a régiós rangsor második felében helyezkedik el, ezer főre átlagosan 360 jármű jut hazánkban. Ezzel Magyarország megelőzi Szlovákiát és Romániát, elmarad azonban a cseh és a lengyel átlagtól. Szlovákiában valamivel több mint 350, Romániában pedig kevesebb mint 250 autó jut ezer emberre, míg a Magyarországgal leginkább összemérhető Lengyelországban és Csehországban ez az arány meghaladja az ötszázat.